صفحه اصلی / اسلایدر / روشن‌شدن زودهنگام کولرها در نیمه بهار/ مصرف برق ۲۰درصد افزایش یافت
روشن‌شدن زودهنگام کولرها در نیمه بهار/ مصرف برق ۲۰درصد افزایش یافت

روشن‌شدن زودهنگام کولرها در نیمه بهار/ مصرف برق ۲۰درصد افزایش یافت

کسب و کار نیوز- رشد ۲۰درصدی و افزایش ۹هزارمگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته، نشان از افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی در نیمه بهار دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، درحالی که هرساله از میانه خردادماه انتظار شروع پیک تابستانه مصرف برق وجود دارد، اکنون در روزهای میانی اردیبهشت‌ماه با افزایش نسبی دمای هوا و به‌مدار آمدن زودهنگام وسایل سرمایشی، شاهد رشد قابل توجه مصرف برق در کشور هستیم.

میزان تقاضای مصرف برق کشور در روز گذشته (۲۳ اردیبهشت ماه) به مرز ۵۴ هزار و ۸۴۴ مگاوات رسید، این در شرایطی است که میزان تقاضای مصرف برق در ساعت‌های میانی روز دوره مشابه سال گذشته عدد ۴۵ هزار و ۸۴۰ مگاوات را ثبت کرده است.

میزان تقاضای مصرف برق نسبت به روز مشابه هفته گذشته حدود ۶هزار و ۵۰۰ مگاوات که معادل مصرف ۶ استان کشور بوده، افزایش یافته است. رشد ۲۰درصدی و افزایش ۹هزارمگاواتی مصرف برق نسبت به سال گذشته، نشان از افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی در نیمه بهار دارد.

توسط شرکت مدیریت شبکه برق ایران از هموطنان درخواست شده است از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار (۱۲ تا ۱۷) استفاده نکنند و دمای کولرها را روی درجه ۲۴ تنظیم کنند.

همچنین مطالعه کنید:

ذخایر کالاهای اساسی به وضعیت مازاد رسید

به گزارش کسب و کار نیوز ، علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام وزارت جهاد کشاورزی در امور …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.