صفحه اصلی / اسلایدر / وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند
وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند

وزارت نفت ایران و عراق تفاهمنامه همکاری امضا کردند

کسب و کار نیوز- تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق امضا شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، تفاهم‌نامه توسعه همکاری‌های آموزشی بین وزارتخانه‌های نفت ایران و عراق همزمان با برگزاری نشست کمیته عالی مشترک دو کشور به امضای مهدی علی‌مددی، معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزیر نفت ایران و هشام یاس، مدیرکل آموزش وزارت نفت عراق رسید.

نشست کمیته عالی مشترک ایران و عراق در بخش نفت برای گسترش روابط دو کشور روز سه‌شنبه (۱۹ اردیبهشت‌ماه) به ریاست احمد اسدزاده، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت برگزار شد.

در این نشست محور‌های همکاری دوجانبه در زمینه میدان‌های مشترک، صادرات خدمات فنی و مهندسی و همکاری‌های آموزشی به تفضیل بررسی و تصمیم‌های راهگشایی برای اجرای تفاهم‌های دوجانبه در بخش نفت گرفته شد.

جواد اوجی، وزیر نفت ایران نیز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت‌ماه در رأس هیئتی به عراق سفر کرد و در جریان این سفر با محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق، حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق و زیادعلی فاضل، وزیر برق عراق برای افزایش سطح همکاری‌های دو کشور در بخش انرژی مذاکره می‌کند.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری به‌تازگی پس از دیدار و گفتگو با عبداللطیف رشید، رئیس‌جمهوری عراق در تهران تأکید کرده بود که روابط تهران و بغداد در حوزه زیرساختی همچون آب، برق، گاز و انرژی باید به‌نحوی ادامه یابد که استفاده از ظرفیت‌های موجود نیاز‌های دو طرف را به‌طور کامل برطرف کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.