صفحه اصلی / سرخط خبرها / فرصت های اقتصاد دیجیتال در اقتصاد
فرصت های اقتصاد دیجیتال در اقتصاد

حمید حاج اسماعیلی، کارشناس اقتصادی

فرصت های اقتصاد دیجیتال در اقتصاد

سرمقاله

برای توسعه اقتصاد دیجیتال نیاز به پلتفرم‌های قوی داریم و باید اجازه رشد و رقابت پلتفرم‌های داخلی و خارجی را بدهیم. خوشبختانه پلتفرم‌های داخلی شکل گرفته و به تدریج در حال توسعه است. البته برخی پلتفرم‌هایی که روی آنها تبلیغ می‌شود، هنوز قابلیت فعالیت کسب و کار را به طور کامل ندارند. باید زمان بیشتری بگذرد تا به توسعه لازم دست پیدا کنند. بنابراین در عین تقویت پلتفرم‌های داخلی و تا زمانی که به شکلی که باید قادر به ارایه خدمات باشند باید اجازه داد از فضای پلتفرم خارجی استفاده شود.د با این اقدام به راه اندازی و توسعه کسب و کارها کمک خواهد شد.
در کشور ما بسیاری از فرصت‌ها و زمینه‌ها در توسعه مشاغل بخش‌های گوناگون از جمله فضای کار اقتصاد دیجیتال مورد توجه قرار نگرفته است. به عنوان مثال فعالیت اقتصادی و اشتغال در حوزه فضای مجازی به میزان کافی مورد استفاده نبوده است و به عبارتی سیاست‌گذاری و اقدام در این حوزه در دهه‌ اخیر مغفول مانده است. با افزایش سهم اقتصاد دیجیتال در بازارکار، تولید و اشتغال، می‌توان تاثیر اقدامات و فعالیت‌های اثرگذار بلندمدت در حوزه فضای مجازی را در بستر کسب و کار کشور مشاهده کرد.
همچنین دولت باید فرهنگسازی کند تا به سمت کارهای تولیدی بنگاه‌های کوچک و متوسط حرکت کنیم. باید وام‌های مناسب در اختیار تولیدکنندگان قرار داد. مشاغل خدماتی با تحریم‌ها به سرعت موقعیت خود را از دست می‌دهند و از بین می‌روند. در این میان اقتصاد دیجیتال می تواند فرصت خوبی برای اشتغالزایی فراهم کند. کسب و کارهای مجازی بر بستر فضای مجازی و اینترنت شکل می‌گیرند و به این منظور باید زیرساخت‌ها را برای ورود مشاغل جدید آماده کنیم زیرا چه بخواهیم چه نخواهیم به سمت مشاغل جدید خواهیم رفت.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.