صفحه اصلی / اسلایدر / پیش‌بینی امضای ۲ میلیارد دلار توافقنامه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳
پیش‌بینی امضای ۲ میلیارد دلار توافقنامه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

پیش‌بینی امضای ۲ میلیارد دلار توافقنامه در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۳

کسب و کار نیوز- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس پیش بینی ها بیش از یک تا ۲ میلیارد دلار موافقتنامه و قرارداد تجاری در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه بین المللی «ایران اکسپو ۲۰۲۳» به امضا خواهد رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، «علیرضا پیمان پاک» اظهار داشت: با توجه به تاکید رییس جمهوری و دولت سیزدهم مبنی بر توسعه تجارت خارجی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی، در ادامه برنامه های متعددی که سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه داشتند اقدامی مشترک برنامه ریزی کردیم تا پنجمین رویداد برای نمایش توانمندی های صادراتی ایران را امسال برگزار کنیم.

رییس کل سازمان توسعه تجارت ایران افزود: با توجه به اینکه این نمایشگاه پس از پنج سال وقفه به دلیل کرونا برگزار می شود و با تاکید دولت بر به نمایش گذاشتن نتیجه فعالیت ها و ثمربخشی روابط، فعالیت گسترده ای را در این راستا از چندماه پیش آغاز شد.

پیمان پاک تصریح‌کرد: اکنون ۲۵۰ تاجر، رییس اتاق بازرگانی، معاونان وزرا و مقام‌های مختلف مرتبط با حوزه تجارت خارجی بیش از ۶۵ کشور مختلف اروپایی، آمریکایی، کشورهای همسایه، حوزه اوراسیا، آمریکای لاتین، جنوب شرق آسیا و قاره آفریقا در این نمایشگاه حضور موثر پیدا کردند.

وی ادامه‌داد: هیات های مختلف بیش از ۳۰ نفر از امارات متحده عربی، ۴۰ نفر از عربستان، ۵۰ نفر از عمان، ۵۰ نفر از پاکستان، ۱۰۰ نفر از چین و از همه کشورهای فعال و نقاط هدف ایران برای توسعه روابط اقتصادی با استقبال گسترده در این رویداد حضور پیدا کردند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در مدت سه روز برگزاری نمایشگاه بیش از ۶۰۰ نشست تخصصی B to B برگزار می شود، تاکید کرد: بخش خصوصی به ویژه اتاق های مشترک بازرگانی همکاری بسیار خوبی را انجام دادkn و فعالانه حضور پیدا کردند و بر همین اساس بسیاری از نشست های تجاری از سوی اتاق ها برنامه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: حوزه های کمتر شناخته شده مانند دانش بنیان‌ها، تجهیزات پزشکی، پلیمر، صنایع پوشاک و لوازم خانگی در نمایشگاه حضور بیشتری دارند تا بتوانیم ظرفیت های موجود ایران به نمایش بگذاریم.

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: برنامه دیگر وزارت صمت بازدید مقام‌های خارجی از کارخانجات و شرکت های صنعتی شناخته شده است و بر همین اساسا روز گذشته وزیر صنعت و تجارت عمان از سه مجموعه بزرگ صنعتی و تجاری بزرگ کشور بازدید کرد.

وی افزود: دستاوردها و موفقیت های تولیدی ایران با وجود سال ها تحریم، بسیار مورد توجه هیات عمانی قرار گرفت.

پیمان پاک گفت: حضور این افراد در ایران و به نمایش گذاشتن توانمندی های صادراتی می تواند دیدگاه فعالان اقتصادی دیگر کشورها را نسبت به کشورمان تغییر دهد و توجه بازارهای جدید را به خود جلب کند.

به گفته رییس کل سازمان توسعه تجارت، برگزاری رویدادهایی مانند ایران اکسپو ۲۰۲۳ در ایجاد شناخت و در توسعه تجاری و اقتصادی کشور موثر است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.