صفحه اصلی / اصناف / تسخیر ۹۹ درصدی سهم بازار حمل و نقل بین شهری از سوی پلتفرم های اینترنتی/فروپاشی کسب و کار حمل و نقل شهری به صورت سنتی
تسخیر ۹۹ درصدی سهم بازار حمل و نقل بین شهری از سوی پلتفرم های اینترنتی/فروپاشی کسب و کار حمل و نقل شهری به صورت سنتی

تسخیر ۹۹ درصدی سهم بازار حمل و نقل بین شهری از سوی پلتفرم های اینترنتی/فروپاشی کسب و کار حمل و نقل شهری به صورت سنتی

کسب و کار نیوز- رئيس اتحاديه حمل و نقل کالاي شهري تهران در بيان مشکلات متعدد صنف متبوع خود گفت: با وجود بغل نويسي کاميون ها هر روز کاميون هاي ما جريمه مي شوند. از سوي ديگر تقاضا به سمت پلتفرم هاي اينترنتي رفته و تقريبا مي توان گفت ۹۹درصد تقاضا از طريق پلتفرم هاي اينترنتي پاسخ داده مي شود و سابقه چندين دهه شغل و صنف ما بي ارزش شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، عارف مرادی، رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران در گفت و گو با پایگاه خبری اتاق اصناف تهران گفت: هیچ یک از افرادی که در این صنف پروانه کسب گرفته اند، هم اکنون از وضعیت کسب و کار خود راضی نیستند. تعداد زیادی از واحدهای صنفی تعطیل شده و به سراغ شغلی با درآمد بهتر رفته اند، زیرا کسب و کار های اینترنتی بازارکار را از ما گرفته اند.

وی تصریح کرد: هم اکنون در این صنف هیچ ساماندهی مطلوبی وجود ندارد و رغبتی هم برای راه اندازی کسب و کار جدید یا ارتقای کسب و کارهای قبلی وجود ندارد. رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران اظهار کرد: هم اکنون بازرسی کل استان تهران برای رسیدگی وارد شده و تعدادی از وب سایت های متخلف را که شماره های خلاف و غیر واقعی درج کرده بودند، تحت پیگیری قرار داده و بسیاری از آنها را مسدود کرده و از بین برده است.

مرادی گفت: اگر در صنف ما ساماندهی صورت گیرد، می توانیم امیدوار باشیم که در سال ۱۴۰۲ افراد جدید برای گرفتن پروانه کسب مراجعه کنند و ارتقای کاری کسب و کارهای مجوزدار قبلی را هم ببینیم. اما اگر این اتفاق نیفتد و ساماندهی جدیدی رخ ندهد، شغل ما به طور کامل از بین می رود .

وی همچنین با انتقاد از عملکرد دولت بیان کرد: موضوع دیگری که باید مطرح شود این که ما هیچگونه خدمات جانبی و حمایتی از طرف دولت نداریم و هیچ قولی هم برای مساعدت به ما داده نمی شود. رئیس اتحادیه حمل و نقل کالای شهری تهران تاکید کرد: با توجه به وضعیت بد اقتصادی و تورم موجود هزینه جانبی ما خیلی بالا رفته است. نرخی که مراکز دارای مجوز ارائه می کنند قیمت مصوب شده از سازمان حمایت از مصرف کننده است و در صورتی که اطلاع رسانی موثری انجام شود مشکلی در اختلاف قیمتی بین کسب و کارهای اینترنتی و کسب و کار سنتی پیش نمی آید.

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.