صفحه اصلی / اسلایدر / خودرو ترمز گرفت؛ طلا صعود کرد
خودرو ترمز گرفت؛ طلا صعود کرد

خودرو ترمز گرفت؛ طلا صعود کرد

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرشیراز با بیان اینکه بازار طلا و جواهر شیراز رونق زیادی ندارد و شاهد رکود در بازار زیور آلات شیراز هستیم، می گوید: در حال حاضر افراد تنها با هدف پس انداز سرمایه اقدام به خرید طلای آب شده و سکه می کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز،  محمد زرین مهر می افزاید: قیمت طلا وجواهر نسبت به چهار ماه گذشته حدود دو برابر افزایش یافته است و قیمت هر گرم طلا که در چهار ماه گذشته حدود یک میلیون و سیصد هزار تومان بود در حال حاضر به گرمی دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.

زرین مهر با اشاره به اینکه مردم از ترس افزایش قیمت مجدد همواره به خرید طلا رو می آورند، ادامه می دهد: در حال حاضر مردم با هدف پس انداز اقدام به خرید سکه، طلا یا شمش آب شده می کنند و دیگر فردی برای تزئینات و زیبایی اقدام به خرید طلا و جواهرات نمی کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز با اشاره به اینکه عمده طلا فروشان از وضعیت راضی هستند، می افزاید: اما اعمال مالیات های سنگین و رکود بازار کمی به مغازه داران طلا فروشی شیراز فشار آورده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی مردم سرمایه هایشان را به طلا تبدیل می کنند،گفت : ۸۰ درصد افرادی که در بازار طلا شیراز حضور دارند اقدام به خرید طلا و سکه می کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز نیز در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه مدتی است بازار خودرو شیراز در حالت رکود به سر می برد، می گوید: قیمت خودرو در روزهای گذشته تغییری نداشته است.

گلزار فراعی با اشاره به اینکه در حال حاضرتعداد خریداران در بازار کم و محدود است، می افزاید: در شرایط فعلی تعداد فروشندگان بسیار بیشتر از خریداران خودرو است.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با اشاره به اینکه متاسفانه طرح های فروش خودرو تعییر و تحولی در بازار خودرو شیراز ایجاد نکرده است، ادامه می دهد: اقدامات دولت در حوزه خودرو به جز افزایش قیمت و گرانی ها نتیجه ای دیگری ندارد.

فراعی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه فاصله قیمت خودرو از کارخانه تا بازار مشکلاتی را ایجاد کرده، می گوید: قیمت خودرو دنا پلاس به حدود یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مردم توان خرید خودرو را از دست داده اند، بیان می کند: در حال حاضر خرید و فروش توسط دلالان انجام می گیرد و افرادی هم که در شرایط فعلی افراد تنها با پول های باد آورده می توانند خودرو خریداری کنند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر یک کارمند برای خرید یک خودرو ایرانی باید سال ها کار کند، خاطر نشان می کند: در حال حاضر کارگران و اقشار ضعیف تنها می توانند خودروهای بسیار ضعیف خریداری کنند.

فراعی در ادامه با بیان اینکه نمایندگی ها حق خرید و فروش خودروهای دست دوم را ندارند، تصریح می کند: اما شرایط بد اقتصادی باعث شده تا نسبت به خرید و فروش خودروهای دست دوم به نمایندگی ها نیاوریم.

رئیس اتحادیه نمایشگاه داران اتومبیل شیراز با بیان اینکه در حال حاضر نمایشگاه داران خودرو شیراز در شرایط بسیار بدی به سر می برند، می افزاید: وضعیت بد اقتصادی و رکود بازار خودرو باعث شده تا نمایشگاه های خودرو شیراز یکی پس ازدیگری از کار دست بکشند و دیگر توان پرداخت اجاره هم نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۰درصد نمایشگاه داران شیراز از اوایل سال جاری تاکنون از ادامه فعالیت دست کشیده اند، می افزاید: بسیاری از نمایشگاه داران عنوان می کنند که هزینه ها بسیار بیشتر از درآمدشان است.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.