صفحه اصلی / اسلایدر / کاهش هیجانات؛ زمینه‌ساز رونق بیشتر بازار سهام/ ورود روزانه هزار میلیارد تومان پول به بورس
کاهش هیجانات؛ زمینه‌ساز رونق بیشتر بازار سهام/ ورود روزانه هزار میلیارد تومان پول به بورس

کاهش هیجانات؛ زمینه‌ساز رونق بیشتر بازار سهام/ ورود روزانه هزار میلیارد تومان پول به بورس

کسب و کار نیوز- رییس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن اشاره به بازگشت دوباره اعتماد به سهامداران گفت: در راستای بهبود وضعیت بازار سرمایه، صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند کمک‌کننده باشند و از طریق کاهش هیجانات می‌توان شاهد رونق بیشتر بازار سهام باشیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، همایش آشنایی با ابزارهای تامین مالی در اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با حضور «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، «محمدرضا پورابراهیمی»، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، «محمدعلی جهرمی» مدیرعامل فرابورس ایران، «جواد جهرمی» مدیرعامل بورس کالا و جمعی از معاونان و مدیران ارکان بازار سرمایه برگزار شد.

در این نشست «مجید عشقی»، رییس سازمان بورس اعلام کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس، در این سال‌ها در همه حوزه‌های بازار سرمایه کمک‌کننده به بهبود وضعیت بازار بوده است.

وی به نعمت‌های نهفته در کشور به‌ویژه در استان کرمان اشاره کرد و افزود: کارآفرینان اقتصاد کشور را می‌چرخانند و تحت تاثیر منابعی که در این استان وجود دارد شاهد وجود نعمت‌هایی هستیم که باید قدر آن را دانست.

عشقی بیان کرد: آیندگان از ما نمی‌پذیرند که چند میلیون تن ماده معدنی را در اختیار داشته باشیم، اما استفاده نشده باشد و مردم مجبور به زندگی در شرایط سخت باشند.

رییس سازمان بورس به فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در معدن اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات موجود این است که ارتباط درست با فعالان اقتصادی را فراهم نکردیم و آشنایی با بازار سرمایه وجود ندارد.

وی اظهار کرد: مردم به واسطه سهام عدالت مردم با بازار سرمایه آشنا شده‌اند و الفبای بورس را می‌دانند؛ این در حالی است که فعالان اقتصادی و شرکت‌های کوچک آشنایی چندانی با این بازار ندارند.

عشقی گفت: از سال گذشته برنامه‌ریزی کردیم تا از طریق مراجعه به استان‌ها کل بازار سرمایه را به این فضاها نزدیک کنیم.

فعالیت بورس‌های منطقه‌ای

رییس سازمان بورس به فعالیت بورس‌های منطقه‌ای اشاره کرد ‌و ادامه داد: تاکنون این بورس‌ها در مناطق مختلف فقط پاسخگوی سؤالات سهامداران خرد بوده‌اند.

وی تاکید کرد: برای آنکه بتوان در سطح بالا مانند طراحی ابزارها درگیری مستقیم داشته باشیم، لازم است با فعالان اقتصادی مذاکره کنیم تا از این طریق بتوان فرآیندها را به نحوی طراحی کرد که شاهد رفع مشکلات مربوطه باشیم.

عشقی اظهار داشت: با توجه به نشاط ایجاد در بازار سرمایه و نیز بازگشت اعتماد دوباره سهامداران به این بازار لازم است تا به طور حتم از این فرصت استفاده کنیم.

روزانه حدود هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار سهام می‌شود

رییس سازمان بورس گفت: اکنون به صورت روزانه نزدیک به یک هزار میلیارد تومان نقدینگی وارد بازار می‌شود که باید تلاش کنیم تا این سرمایه‌ها را به سمت فعالیت مولد سوق دهیم.

وی اظهار داشت: در راستای بهبود وضعیت بازار صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند کمک‌کننده باشند و از طریق کاهش هیجانات می‌توان شاهد رونق بیشتر بازار سهام باشیم.

عشقی با بیان اینکه اکنون فعالیت‌های متعددی آغاز شده که باید اقدام به معرفی آن‌ها در بین فعالان بازار کنیم، ادامه داد: اعتماد سازی مهم‌ترین موضوع است؛ سهامداران باید اعتماد کنند که یک بنگاه اقتصادی می‌تواند به واسطه پوشش ریسک بازدهی مناسبی را از بازار داشته باشد، با توجه به ابزارهای موجود می‌توان این اقدام را انجام داد.

تقویت بخش خصوصی را لازمه توسعه اقتصادی است

رییس سازمان بورس تقویت بخش خصوصی را لازمه توسعه اقتصادی دانست ‌و اظهار داشت: بخش خصوصی بازیگران اصلی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی به برنامه‌های سازمان بورس در حوزه شرکت‌های کوچک اشاره کرد و گفت: ابزارهایی مانند تامین مالی جمعی وجود دارد که سرمایه‌های کوچک را به سمت پروژه‌ها سوق می‌دهد.

تدوین فرایندی در تامین مالی اوراق بدهی برای شرکت‌های کوچک

عشقی با تاکید بر اینکه شرکت‌های کوچک و متوسط نیازهای دیگری دارند که نمی‌توانند در فرآیند شرکت‌های بزرگ قرار بگیرند، گفت: فرایندی برای شرکت‌های کوچک و متوسط در تامین مالی اوراق بدهی در حال تدوین است که مدیریت ریسک هم در آن مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: در نظام بانکی شاهد بودیم که عمدتاً پرداخت تسهیلات کلان با مشکل مواجه می‌شوند، اما در خصوص تسهیلات خرد مشکلات چندانی وجود ندارد.

وی اظهار داشت: فرابورس اقدام به تجدیدنظر بازارهای توافقی و شرکت‌های کوچک و متوسط کرده است تا از این طریق شاهد ورود شرکت‌های بیشتر به بازار باشیم. با انجام چنین اقداماتی شاهد افزایش حجم معاملات شرکت‌های کوچک و متوسط خواهیم بود.

رییس سازمان بورس اظهار داشت: به دنبال این هستیم که ساختار کل بازار سرمایه را به استان‌ها بیاوریم تا بتوان از این طریق ضمن آشنایی با نیازها، راهکارهای مناسبی ارایه شود.

همچنین مطالعه کنید:

تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر/ رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری

به گزارش کسب و کار نیوز ، براساس اعلام سازمان بنادر و دریانوردی؛ میزان تخلیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.