صفحه اصلی / اسلایدر / پرداخت ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم مصرف برق در سال گذشته
پرداخت ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم مصرف برق در سال گذشته

پرداخت ۱۳۵۰ میلیارد تومان پاداش به مشترکان کم مصرف برق در سال گذشته

کسب و کار نیوز- وزیر نیرو گفت با اجرای طرح پاداش صرفه جویی برق در سال گذشته قبض ۸ میلیون مشترک رایگان شد و ۱۳۵۰ میلیارد تومان به مصرف کنندگان زیر الگو پاداش تعلق گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، علی اکبر محرابیان در گفتگو با رسانه ملی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای افزایش تولید برق در کشور افزود: برای سال ۱۴۰۲ یک برنامه ۱۴۰ اقدامی را پیش‌بینی کردیم که یک‌بخش آن ساخت و تعمیرات نیروگاه‌ها است که تا کنون بیش از ۹۰ درصد نیروگاه‌ها تعمیراتش انجام‌شده است و آماده‌به‌کار می‌باشد.

وزیر نیرو تصریح کرد: در بخش مدیریت مصرف برنامه‌هایی در بخش کشاورزی، صنعتی، تجاری و عمومی پیش بینی شده است که بر اساس آن در بخش خانگی دو ماموریت داریم یکی اینکه اگر کسی بالاتر از الگوی مصرف برق مصرف کند به صورت پلکانی افزایش نرخ خواهد داشت و موضوع دوم طرح سراسری پاداش صرفه‌جویی است و این طرح پاداش نسبت به سال گذشته تغییرات بسیاری کرده است از ابتدا خردادماه تا شهریور این طرح اجرا می‌شود و این طرح برای همه مشترکانی که بتوانند پاداش بگیرند و اگر نسبت به سال گذشته هر مشترکی کمتر مصرف بکند آن‌ها هم شامل طرح می‌شوند.

محرابیان در خصوص اقدامات صورت گرفته در سال گذشته برای رفع ناترازی در تولید و مصرف برق گفت: از اردیبهشت تا شهریورماه ۱۴۰۰ به دلیل ناترازی خاموشی گسترده‌ای بدون برنامه و در چند نوبت داشتیم که با شروع کار در دولت مردمی یک برنامه صد اقدام با کارشناسان نخبه و همکاران ما در صنعت برق تدوین شد که شامل دو بخش ساخت نیروگاه‌ها و استفاده از حداکثری از ظرفیت‌های نیروگاه‌های موجود و بخش دوم برنامه مدیریت مصرف بود.

و‌ی افزود: این طرح در سال گذشته با مشارکت مردم نتایج خیره‌کننده را به همراه داشت که به ۴۰ درصد قبوض مصرف کنندگان زیر الگو پاداش تعلق گرفت و حدوداً هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان مبلغ پاداش شد و ۸ میلیون مشترک هم قبوضشان رایگان شد و بستانکار شدندو نتیجه این اقدامات این شد ما در تابستان ۱۴۰۱ علی رغم اینکه هیچ‌گونه خاموشی خانگی نداشتیم ۳/۵ درصد هم بخش خانگی کاهش مصرف داشت.

وزیر نیرو افزود: اگر برای سال ۱۴۰۱ اقدامی برای رفع این ناترازی‌ها نمی‌شد بیش از ۲۰ هزار مگاوات ما نا ترازی داشتیم و این یعنی اینکه تا ۶ ساعت خاموشی به همه بخش‌ها اعمال می‌شد.

همچنین مطالعه کنید:

محدودیت‌های پروازی فرودگاه‌های کشور رفع شد

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.