صفحه اصلی / اسلایدر / ضرورت ثبت قیمت لاستیک و روغن‌موتور در پلتفرم‌های متصل به سامانه جامع تجارت
ضرورت ثبت قیمت لاستیک و روغن‌موتور در پلتفرم‌های متصل به سامانه جامع تجارت

ضرورت ثبت قیمت لاستیک و روغن‌موتور در پلتفرم‌های متصل به سامانه جامع تجارت

کسب و کار نیوز- معاون تجارت و خدمات وزیر صمت گفت: عرضه‌کنندگان لاستیک و روغن موتور باید قیمت ها را در پلتفرم های رسمی متصل به سامانه جامع تجارت ثبت کنند و اگر گران تر از نرخ مصوب باشد مردم می توانند شکایت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، شاه‌میرزایی معاون تجارت و خدمات وزیر صمت در برنامه گفتگوی ویژه خبری در خصوص تنظیم بازار روغن موتور و لاستیک گفت: قانون شفافیت فروشگاه ها از ۳۰ بهمن ابلاغ و در حوزه لاستیک اجرا شده و در روغن موتور هم این هفته باید اجرایی شود.

او افزود: در روغن موتور بعد از عید افزایش قیمت داشتیم در حالی که قیمت مصوب افزایش نیافته و دلیلی هم برای افزایش نبوده است.

معاون وزیر صمت بیان کرد: روغن موتور مورد نیاز کشور در ۴ پالایشگاه اصلی تولید می شود و لاستیک ۷ تولیدکننده اصلی دارد و در حوزه تولید مشکلی وجود ندارد. حدود ۲۰ هزار خرده فروشی روغن موتور داریم. بین این دو گروه عمده فروش و نمایندگی داریم که اینها باید ساماندهی شوند.

شاه‌میرزایی گفت: ارزش بازار در تایر در سال ۱۰۰ هزار میلیارد تومان و ارزش بازار روغن موتور ۴۰ هزار میلیارد تومان است و اگر این کالاها هر میزان گران تر از نرخ مصوب به فروش برسند این عدد در جیب دلال می رود.

او تاکید کرد: طبق قانون باید عرضه این کالاها در سامانه جامع تجارت ثبت شود. سامانه شفافیت فروشگاه ها را از آذر ماه داشتیم. ۲۰۰ هزار حلقه لاستیکی که در سامانه ها یا پلتفرم هایی که متصل به سامانه جامع تجارت ثبت نشده بود کشف و ضبط شده است و از این هفته روغن موتور هم اگر در سامانه ثبت نشود کشف و ثبت خواهد شد.

معاون وزیر صمت افزود: خرده فروشی ها باید قیمت ها را در پلتفرم های رسمی و شفاف کشور که به سامانه جامع تجارت متصل هستند ثبت کنند و اگر گران تر از نرخ مصوب باشد مردم می توانند شکایت کنند و بازرسان ما تخلفات را بررسی می کنند.

شاه‌میرزایی گفت: از تولیدکننده ها توقع داریم نمایندگی هایی که به سامانه متصل نیستند را تغییر دهند. هر تولیدکننده و عمده فروشی که نسبت به ثبت در سامانه مقاومت کند بازرسی و برخورد می شود.

او ادامه داد: تاکنون میزانی که به پلتفرم ها متصل شده اند زیر ۵ درصد نیاز بازار است. سامانه ها آماده است همه باید در این کار همکاری کنند. سامانه ایجاد شده و تعزیرات برای کسی است که به این سامانه ها تن نمی دهد.

او گفت: تعطیلات تمام شده و جمع آوری لاستیک هایی که در این پلتفرم های رسمی ثبت نشده اند را شروع می کنیم . توزیع کنندگان باید از سود نامشروع دست بکشند. لاستیک نرخ مصوب دارند و تک نرخ باید باشد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.