صفحه اصلی / اسلایدر / اصلاح قیمت مرغ در راه است؟
اصلاح قیمت مرغ در راه است؟

اصلاح قیمت مرغ در راه است؟

کسب و کار نیوز- در حالی که بسیاری مرغداران معتقدند به دلیل افزایش هزینه‌های تولید، قیمت مصوب مرغ باید افزایش یابد اخیرا اما معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده است که به زودی اصلاح قیمت‌ مرغ براساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، چند هفته‌ای می‌شود که بعضا قیمت مرغ گرم در برخی مغازه‌ها بالا رفته و عرضه آن به دلیل ثابت نبودن قیمت محدود شده است. افزایش قیمتی که گفته می‌شود به دلیل رعایت نشدن قیمت مصوب در مبدا، افزایش هزینه‌های تولید، کاهش جوجه‌ریزی و عدم بارگیری نهاده‌ها اتفاق افتاده است.

اگرچه گفته می‌شود که با توافق تجار و وزارت جهاد کشاورزی مشکل بارگیری نهاده‌ها حل شده و کمبودی در سویا و ذرت وجود ندارد و از طرف دیگر جوجه‌ریزی در ماه جاری نیز افزایش یافته و بیش از ۱۰۵ میلیون قطعه جوجه تولید شده است اما اخیرا معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که جمع‌بندی هزینه‌ها انجام شده و به زودی اصلاح قیمت‌ها براساس ثبات قیمت در بازار و کاهش هزینه تولید اعلام خواهد شد.

دماوندی‌نژاد همچنین اظهار کرده که در بدو ورود به سال جدید، تغییرات نرخ حقوق و دستمزد و هزینه‌های جاری تولید در جلسات متعدد با دامداران و مرغداران بررسی شد و هزینه‌ها و قیمت‌های جدید استخراج شده است اما در ماه رمضان برای کاهش فشار اقتصادی به مصرف کنندگان از افزایش قیمت کالا جلوگیری شده لذا با همکاری تولیدکنندگان ثبات قیمت کالاها را در کشور داریم.

همچنین مطالعه کنید:

هدف وزارت کار برای جهش ۲۰درصدی تولید صنایع بزرگ

به گزارش کسب و کار نیوز ، مرتضوی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.