صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / وزیر ارتباطات در دیدار با نمایندگان مجلس/برقراری دسترسی روستای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت
وزیر ارتباطات در دیدار با نمایندگان مجلس/برقراری دسترسی روستای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت

وزیر ارتباطات در دیدار با نمایندگان مجلس/برقراری دسترسی روستای بالای بیست خانوار به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت

کسب و کار نیوز- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار جداگانه با نمایندگان ارومیه و خمین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که تا پایان سال جاری هیچ روستای بالای بیست خانواری نخواهیم داشت که فاقد دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت باشند.
به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه برنامه دیدار با نمایندگان مردم و رسیدگی به مشکلات ارتباطی مردم، امروز (دوشنبه) با روح الله حضرت پور طلاتپه، نماینده مردم شهرستان ارومیه از استان آذربایجان غربی و علیرضا نظری، نمانیده مردم شهرستان خمین از استان مرکزی دیدار کرد.
وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم شهرستان ارومیه، گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی این شهرستان ارایه کرد و گفت: از ۵۱۹ روستای شهرستان ارومیه ۵۱۸ روستا، معادل ۹۹ درصد روستاهای شهرستان به شبکه صوت متصل هستند و ۴۷۴ روستا یعنی معادل ۹۱ درصد روستاهای شهرستان نیز به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.
وی افزود: قطعا تا پایان سال هیچ روستای بالای بیست خانواری نه تنها در شهرستان ارومیه بلکه در کل کشور باقی نمی ماند که به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار دسترسی نداشته باشد.
زارع پور با اشاره به درخواست نماینده مردم ارومیه برای بهبود کیفیت ارتباطات ۴۵ روستای شهرستان ارومیه نیز گفت: به منظور پایداری و افزایش کیفیت شبکه در فاز نخست ۱۸ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده و به مرحله اجرا رسیده است و در فاز دوم نیز ۲۱۳ کیلومتر ابلاغ شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.
وزیر ارتباطات در دیدار با نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی نیز گزارشی از وضعیت شبکه ارتباطی شهرستان را ارایه کرد و گفت: از ۱۰۳ روستای بالای بیست خانوار شهرستان، ۱۰۰ درصد روستاهای شهرستان دارای پوشش صوت هستند و از این تعداد روستای شهرستان نیز  ۹۳ روستا، معادل ۹۰ درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و ۱۰ روستای باقی مانده نیز تلاش می شود تا نیمه نخست سال جاری به اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شوند.
وی افزود: برای بهبود کیفیت شبکه ارتباطی شهرستان و روستاهای آن نیز ۱۰۳ کیلومتر فیبر نوری ابلاغ شده است و در مرحله اجرا قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با اشاره به ضرورت اتصال روستاهای کشور به شبکه اینترنت گفت: از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳۰۰ روستا به اینترنت متصل شده‌اند و ۳۵۰۰ روستای فاقد اینترنت تا هفت ماه آینده به شبکه اینترنت کشور متصل خواهند شد.عیسی زارع‌پور با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری برای دومین بار به صورت مستقیم پاسخگوی پرسش‌ها، خواسته‌ها و دغدغه‌های مردم در تماس‌های تلفنی شد.

زارع‌پور در پاسخ به درخواست یکی از روستانشینان آذرشهری از استان آذربایجان غربی برای اتصال به شبکه اینترنت کشور توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم نزدیک به ۳۳۰۰ روستا به اینترنت متصل شد اما نزدیک به ۳۵۰۰ روستا اینترنت ندارند که طی ۶ تا ۷ ماه آینده به شبکه اینترنت متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به انتقاد یکی از شهروندان از محدودیت‌های برخی سایت‌ها و پلتفرم‌ها، با تأکید بر اینکه هر موضوعی باید در شرایط خاص خود مورد بررسی قرار گیرد، گفت: آمریکا هم در هفته‌های گذشته در پی فیلتر تیک‌تاک بود پاییز سال گذشته در پلتفرم‌های خارجی محدود شده علیه ایران هجمه سنگینی ایجاد شد و محدودیت این پلتفرم‌ها با دستور نهادهای امنیتی بوده است‌.

زارع‌پور افزود: با اتفاقات شهریور و مهر سال گذشته و محدودیت‌های به وجود آمده تلاش کردیم کیفیت پلتفرم‌های داخلی‌ها را تقویت کنیم که نیاز مردم تأمین شود. امروز بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در چهار پلتفرم داخلی حضور دارند و این سکوها به زودی به یکدیگر متصل خواهند شد.

وزیر ارتباطات از پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ۲۳ درصد در ابتدای دولت سیزدهم به ۶۰ درصد خبر داد و آن نتیجه اعتقاد و کار جهادی دانست.

زارع‌پور به موضوع تدوین سند برای شفاف‌سازی حضور مسئولان در شبکه‌های اجتماعی خارجی اشاره کرد و گفت: هر ملت و کشوری باید حکمرانی خود را فضای مجازی داشته باشد، زندگی آینده بدون ابزارهای دیجیتال غیرقابل تصور است اما باید آسیب‌های این فضا را کاهش داد.

وی با بیان اینکه آی‌پی‌های ایران که موردنیاز دانشگاهیان و برنامه‌نویس‌هاست از سوی مدعیان آزادی محدود شده است، گفت: سرویس ۴۰۳ سرویس ضدتحریم است که امکان دسترسی آی‌پی محدود شده را با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بدون فیلتر شکن، در اختیار مردم قرار می‌دهد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به دغدغه شهروند دیگری درباره نیاز به ماهواره اختصاصی ایران و کشورهای متحد و دوست، توضیح داد: باید با شرکای خود ماهواره‌های اختصاصی طراحی کنیم و ارسال این ماهواره‌ها از برنامه‌های وزارت ارتباطات است و اولین پرتاب تحقیقاتی ماهواره به لایه ژئو در دولت سیزدهم انجام خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مطالبه شهروند دیگری پیرامون کاستی‌های فنی در برخی شبکه‌های اجتماعی داخلی، قول پیگیری و رفع این نواقص را داد.

وی در گفت‌وگوی دیگری با یکی از تماس‌گیرندگان پیرامون تعدیل نیرو و پرداخت حقوق شرکت‌های پیمانکار وزارت ارتباطات، با اشاره به اینکه موضوع دیرکرد پرداخت حقوق و نحوه تعدیل نیرو در شرکت‌های پیمانکار را باید در حوزه قانون کار بررسی کرد، توضیح داد: ممکن پرداخت‌ها به دلیل برخی مشکلات پرداخت از سوی دولت به پیمانکاران به وجود آمده باشد یا ممکن است از سوی پیمانکار قصوری انجام شده باشد که بازرسی وزارتخانه آن را پیگیری خواهد کرد.

در این نشست وزیر ارتباطات در پاسخ به دغدغه یکی از شهروندان در پاسخ به دغدغه یکی از شاغلان مخابرات درباره بیمه پرسنل قول پیگیری داد.

به گزارش ایرنا، در راستای رویکرد مردمی دولت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی مبنی بر ارتباط بی‌واسطه مسئولان با مردم و ابلاغ معاون اول رئیس‌جمهور، وزرا، معاونان و اعضای کابینه موظف شدند در روزهای مشخصی از هفته پاسخگوی تماس‌های تلفنی مردم باشند. رئیس‌جمهور هم در همین راستا، ۳۰ بهمن ماه سال گذشته در مرکز ارتباطات مردمی حاضر و شخصا پاسخگویی تعدادی از تماس‌های مردم بود. این روال از سال گذشته آغاز شده و مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری تاکنون میزبان نشست پاسخگویی ۲۲ نفر از اعضای کابینه بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.