صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / همه دستگاه‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ دارای آیین نامه هستند/توافق‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود
همه دستگاه‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ دارای آیین نامه هستند/توافق‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود

همه دستگاه‌ها در حوزه دانش‌بنیان‌ دارای آیین نامه هستند/توافق‌ها وارد مرحله اجرا می‌شود

کسب و کار نیوز- معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با بیان اینکه سال گذشته آیین‌نامه‌های خوبی در حوزه دانش‌بنیان‌ها برای همه دستگاه‌های اجرایی تدوین شد، گفت: همه دستگاه‌ها دارای آیین‌نامه مربوطه هستند و بنابراین امسال تعهدات، آیین‌نامه‌ها و توافق‌های انجام شده در سال گذشته را وارد مرحله اجرایی می‌کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تهیه نقشه راه برای استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: بیانات مقام معظم انقلاب در خصوص این موضوع، دو محور داشت که محور نخست آن به توسعه و ایجاد بازار برای آنها باز می گردد که بزرگترین حمایت از این شرکت‌ها نیز محسوب میشود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور اضافه کرد: نخستین محور بیانات رهبر انقلاب برای مردمی کردن اقتصاد، توسعه و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان بود که این محور حمایتیِ جدی، محور برنامه‌های ما است.

وی ادامه داد: سال گذشته آیین‌نامه‌های خیلی خوبی با همه دستگاه‌های اجرایی در حوزه حمایت از شرکت های دانش بنیان تدوین شد و هر دستگاه مشخص کرد که برای حمایت از توسعه بازار، حمایت از مجوزها، کارسازی و تسهیلگری دانش‌بنیان‌ها چه خواهد کرد.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد: علاوه بر این، سال گذشته چهار قرارداد بزرگ در ابعاد میلیارد دلاری در حوزه‌های نفت، کشاورزی و پتروشیمی، برای تأمین اقلام گلوگاهی صنعت کشور منعقد شد.

معاون رئیس‌جمهور افزود: نخستین کار ما امسال این است که تعهدات، آیین‌نامه‌ها و توافقاتی که سال گذشته انجام شد را وارد مرحله اجرایی کنیم. همچنین همانطور که رهبر انقلاب فرمودند، نقشه راهی را تدوین کنیم تا با توجه به مزیت‌های ویژه اقتصادی کشور، برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

وی ادامه داد: برای ۵ یا ۶ مزیت اقتصادی کشورمان برنامه‌های راهبردی داریم که نقش همه دستگاه‌ها را برای پیش بردن اقتصاد در این حوزه‌های استراتژیک و پیشران مشخص می‌کند. نتیجه این نقشه راه تبدیل به پروژه‌های عملیاتی می‌شود که توسط شرکت‌های دانش‌بنیان انجام خواهد شد.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: محور دیگر این است که با تمام توان به توسعه و افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم. برای این منظور برنامه ویژه‌ای داریم که مزیت‌های ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان را بالا ببریم. این مزیت‌ها شامل امتیازات بیمه و مالیات است به طوری که این شرکت‌های نوپا در بدو تأسیس دغدغه‌ای از این جنس نداشته باشند.

معاون رئیس جمهور اظهار داشت: آیین‌نامه این مزیت‌ها در حال تدوین است و جذابیتی برای اساتید دانشگاه و دانشجویان دکتری خواهد داشت تا به جای فعالیت غیررسمی، در قالب شرکت‌ها کار خود را آغاز کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.