صفحه اصلی / سرخط خبرها / ضرورت کاهش هزینه تولید
ضرورت کاهش هزینه تولید

مهدی غیبی، کارشناس فناوری

ضرورت کاهش هزینه تولید

 سرمقاله

شرایط تولید در کشور شرایط خوب و مناسبی است. شرکتهای دانش بنیان هم در این زمینه می توانند کمک خوبی به تولید داشته باشند. به لحاظ نوآوری در خطوط تولید شرکتهای دانش بنیان باید محور اصلی این اتفاق قرار بگیرند. لذا هر اندازه تولید به سمتی برود که دانش بنیان ها بتوانند حضور و مشارکت بیشتری در آن داشته باشند هزینه ها کمتر و کمتر شده شد و تولید مقرون به صرفه تر می شود.
به طور کلی نوآوری در خطوط تولید به رشد تولید کمک می کند. در بخش تولید خطوط تولید متعلق به سالیان سال قبل است و نیاز به بروز رسانی و تجهیز مطابق با استانداردهای دنیا دارد. شرکتهای دانش بنیان به لحاظ به روز بودن و ارتباط با دیگر کشورها، توانایی تجهیز خطوط تولید را دارند. فرسودگی خطوط تولید در سالهای اخیر به رشد و رونق تولید ضرباتی وارد کرد که اگر این بروز رسانی انجام شود توانایی جبران عقب ماندگی در بخش تولید امکان پذیر است.
دانش بنیان ها هم می توانند خود محصولات و کالاها را تولید کنند و هم می توانند به تولید جاری کشور کمک کنند. تولید دانش بنیان به لحاظ ارزش افزوده بالایی که دارد مشتری زیادی خواهد داشت و این مقوله به ارزآوری و به دنبال آن رشد اقتصادی منجر خواهد شد.
از طرفی دیگر وقتی که بدنه سنتی سرمایه‌گذاران مشاهده کند که نسل جوان با کمترین سرمایه‌ها می‌توانند کسب‌وکارهای خوبی را راه‌اندازی کنند، در این حوزه سرمایه‌گذاری بیشتری خواهند داشت، امری که از سوی استارت‌آپ‌ها بیشترین نیاز به آن احساس می‌شود، امر سرمایه‌گذاری است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.