چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / ۹۷ درصد درآمدهای بودجه ۱۴۰۱ محقق شد
۹۷ درصد درآمدهای بودجه ۱۴۰۱ محقق شد

۹۷ درصد درآمدهای بودجه ۱۴۰۱ محقق شد

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: به طور کلی ۹۷ درصد منابع بودجه ۱۴۰۱ محقق شد.

به گزارش کسب و کار نیوز، مسعود میرکاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت مطلوب عملکرد بودجه در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ گفت: در ۸ سال دولت قبل با بدهی‌های سنگین مواجه شدیم و ۵۳۰ همت سررسید اوراق به دولت جدید منتقل شد، در کنار بدهی‌های مختلف به صندوق توسعه ملی، تامین اجتماعی و سیستم بانکی، دولت سیزدهم، با مشکل جدی مواجه کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به عملکرد بودجه ۱۴۰۱ گفت: بودجه سال قبل با افزایش ۲۰ همت سقف بودجه به ۱۳۹۴ همت رسید. بر این اساس ۹۷ درصد درآمدها وصول شد. عدم استقراض از بانک مرکزی منجر به کاهش بدهی دولت به این بانک شد. در سال گذشته ۳۶ همت از بدهی های سال ۱۴۰۰ به بانک مرکزی نیز تسویه شد.

وی افزود: در آمد مالیاتی ۴۷۱ همت و درآمد گمرکی نیز ۵۹.۶ همت بوده است. بر این اساس ۷۵ درصد درآمدهای گمرکی مصوب بودجه و ۱۰۴ درآمدهای مالیاتی وصول شده است. سایر درآمدها شامل سود سهم شرکت‌های دولتی ۱۶۴ همت بوده که ۱۱۹ درصد محقق شده است. واداری دارایی سرمایه ای ۴۵۰ همت عملکرد و ۸۱ درصد محقق شده است. بر این اساس از ۵۲۱ همت مصوب در قانون بودجه ۸۵ درصد درآمدهای نفتی و از ۳۳ همت مندرج در بودجه ۱۴۰۱ تنها ۲۳ درصد فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی محقق شده است. همچنین واگذاری دارایی‌های مالی ۴۸۷ همت مندرج بودجه ۴۲۵ همت برابر ۸۷ درصد محقق شده است. براین اساس سال قبل ۱۴۰ همت اوراق منتشر شده است. به طور کلی ۹۷ درصد منابع محقق شد.

میرکاظمی گفت: علیرغم ترمیم ۱۰ درصدی حقوق که منجر به افزایش ۶۱ همتی هزینه ها شد، ۹۹۸ همت پرداختی ۱۲ ماهه سال قبل بوده که ۹۸ درصد محقق شده است. تادیه بدهی تامین اجتماعی ۱۲۰ همت بوده است. تملک دارایی سرمایه‌ای ۲۷۴ همت بوده که درصد تحقق آن ۱۰۵ درصد بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم

به گزارش کسب و کار نیوز ، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در حاشیه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.