صفحه اصلی / اسلایدر / تخلف جدید و عجیب در برخی جایگاه‌های سوخت/ مراقب کارتتان باشید!
تخلف جدید و عجیب در برخی جایگاه‌های سوخت/ مراقب کارتتان باشید!

تخلف جدید و عجیب در برخی جایگاه‌های سوخت/ مراقب کارتتان باشید!

کسب و کار نیوز- برخی شهروندان اخیرا از تخلف جدیدی در برخی جایگاه‌های سوخت خبر می‌دهند که عجیب‌تر و پیچیده‌تر از پدیده‌های قبلی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، ماجرای تخلف‌های گوناگون در برخی جایگاه‌هاست سوخت داستانی طولانی است، ماجرایی که معمولا از سوی جایگاه‌داران تکذیب می‌شود، اما شکایت‌های شهروندان نشان می‌دهد همچنان این تخلفات در برخی از جایگاه‌ها به شکل‌های مختلف ادامه دارد.

از میان این تخلف‌ها می‌توان به ثبت قیمت‌های بالاتر پس از سوخت‌گیری، کشیدن مبالغی اضافه از کارت برخی مشتریان برای بانک‌هایی که پیامکی برای تراکنش‌های زیر نرخ معین ارسال نمی‌کنند و یا فروش مکمل‌های سوخت غیرمجاز با قیمت‌هایی نامتعارف به رانندگان که همواره اعتراض‌هایی را به همراه داشته است.

اما تازه‌ترین تخلفی که از سوی شهروندان، بخصوص افرادی که هنگام سوخت‌گیری از خودرویشان پیاده نمی‌شوند درباره برخی جایگاه‌های سوخت گزارش شده، کاملا عجیب‌تر و پیچیده‌تر است و نمی‌تواند کار افراد تازه‌کار و بی‌اطلاع باشد.

آن‌طور که این شهروندان گزارش داده‌اند، متصدی این جایگاه‌ها کارت سوخت را از آن‌ها گرفته و پس از سوخت‌گیری به راننده تحویل داده و به نظر همه‌چیز عادی بوده است. اما در دور بعدی سوختگیری، وقتی راننده به جایگاه دیگری مراجعه کرده، دستگاه نازل، کارت سوخت را تشخیص نمی‌داده و راننده تصور کرده که کارت، اصطلاحا سوخته است. اما بعد متوجه می‌شوند که در زمان سوخت‌گیری قبلی اتفاقات پیش‌بینی نشده‌ای برای کارت سوخت رخ داده است!

آن‌طور که یکی از شهروندان ب اطلاع داده، چند روز قبل برای سوخت‌گیری به یکی از جایگاه‌ها مراجعه کرده و مطابق معمول از خودرو پیاده نشده، اما متصدی جایگاه به او اعلام کرده کارت سوختش عمل نمی‌کند. در ادامه این متصدی منصف، با بررسی کارت سوخت، به راننده اطلاع می‌دهد که به نظر می‌رسد دور قبلی که سوخت‌گیری انجام شده، فردی در جایگاه قبلی با فندک، آن بخشی از کارت سوخت که تراشه الکترونیک در آن قرار گرفته را گرم کرده، تراشه را از کارت جدا کرده و به جای آن یک تراشه سوخته را در محل تعبیه شده قرار داده! در این شرایط، راننده‌ای که از فرایندی که پیش آمده اطلاعی نداشته، در سوختگیری بعدی با تصور این‌که کارت سوختش دچار مشکل شده و کارت سوخته است، قاعدتا درخواست کارت سوخت المثنی می‌کند و در این میان، افراد سودجو سهمیه موجود در تراشه قبلی کارت سوخت آن فرد را استفاده می‌کنند و تا زمان صدور کارت المثنی نیز، دارنده سهمیه از وضعیت بنزینش مطلع نمی‌شود.

شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در پاسخ به پیگیری‌های ایسنا در این زمینه تاکید کرد که شهروندان در صورت مشاهده تخلف در جایگاه‌ها می‌توانند از طریق تماس با شماره ۰۹۶۲۷ مراتب را گزارش دهند که در سریع‌ترین زمان ممکن موضوع بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.

این شرکت همچنین بار دیگر تاکید کرد که تمام شهروندان می‌بایست در هنگام سوخت‌گیری به مسائل ایمنی توجه کنند، کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوختگیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است و بهتر است شهروندان با رعایت دقت و نکات ایمنی، از کارت سوخت شخصی خود استفاده و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.