صفحه اصلی / اسلایدر / ۴۲۰۰ واحد اقتصادی امسال به چرخه تولید برگشتند
۴۲۰۰ واحد اقتصادی امسال به چرخه تولید برگشتند

۴۲۰۰ واحد اقتصادی امسال به چرخه تولید برگشتند

کسب و کار نیوز- معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان اینکه امسال ۴۲۰۰ واحد اقتصادی به چرخه تولید برگشتند گفت: بانک واحد های اقتصادی راکدی که در تملک دارند را احیا یا برای احیا واگذار کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر حسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور  و نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی امروز در سمینار آشنایی با صنعت احیا و تجدید ساختار واحد های اقتصادی اظهار داشت: برای اشتغالزایی تمرکز بر واحد هایی که معطل مانده، تعطیل یا با نصف یا یک سوم ظرفیت اسمی در حال فعالیت بودند  احیا شدند و این نهضت همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه قانون رفع موانع تولید، تجربه ای قابل بحث و هدایت است؛ افزود: برای احیای واحد های تولیدی باید کار نهضتی انجام شود به همین منظور در ابتدا تجارب دیگر کشورها در این زمینه  مطالعه شد که در آنجا چگونه احیا صورت گرفته است؛ در این میان اولین خلائی که احساس شد مجموعه احیاگر بود.

نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی ادامه داد: دلیل تعطیلی بنگاه اقتصادی در کشور، موارد مختلف مانند شرایط اقتصادی، مدیریتی، ساختار مالی و عقب افتادگی سطح تکنولوژی است.

وی با بیان اینکه برای احیا واحد‌های اقتصادی نباید صرفا برای دریافت تسهیلات مالی به سبک بانک ها سوق داد تصریح کرد: این تجربه در گذشته نیز وجود داشته است و باعث شده که افراد با دریافت تسهیلات بانکی، ورشکستگی بزرگتری را تجربه کرده اند.

مدنی اظهارداشت: احیاگر کسی است که خود مجهز به دانش احیا است یا اینکه قابلیت تجهیز به این دانش‌ها دارد یا اینکه افراد و تجهیزات را حول خود جمع می‌کند تا بنگاه اقتصادی را احیا کنند.

وی گفت: احیاگران واحد های اقتصادی لزوما خود منابع مالی ندارند، بلکه می‌توانند از منابع مالی مختلف استفاده کنند ؛ احیاگر می‌تواند خود را مجهز و از ابزار مالی به خوبی استفاده و واحد‌های راکد را احیا کند.

معادن توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اظهار داشت: واحدهایی در تملک بانک ها تملک بانک ها بوده اما  راکد هستند به همین خاطر از بانک ها در خواست کرده‌ایم که این واحد های اقتصادی را احیا کنند یا برای احیا آنها را برای احیا واگذار کنند.

مدنی گفت: ۶۷ تا ۶۸ هزار واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل داریم همچنین از۶۰۰ هزار واحد تولیدی صنفی در کشور یک سوم آنها تعطیل و نیمه تعطیل است. وی افرود: واحد های تولید و بنگاه اقتصادی راکد و تعطیل  را باید از دریافت تسهیلات بانکی منع کرد  و منابع مالی آنها را از روش های دیگری از جمله مشارکت نجات دارد.

نماینده معاون اول رئیس‌جمهور در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با اشاره به دلایل تعطیلی واحد های اقتصادی در کشور گفت: دلیل رکود و تعطیلی ۱۷ درصد بنگاه های کشور به خاطر قدیمی بودن تکنولوژی، ۵۰ درصد تامین مالی و ۱۲ درصد  به دلیل مشکلات بازار است؛ البته در برخی موارد همه این مشکلات یا بخشی از آنها را داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این دیدگاه ایجاد شده است که احیا واحد‌های تولید برای کشور ضروری است؛ داشته‌های کشور را می توان با رویکرد های جدید استفاده و مسائل را واحد های تولید را حل کرد.

وی با بیان اینکه۲۹۰۰ احیاگر شناخته شده در کشور حال فعالیت هستند گفت: برای تامین مالی واحد های تولید علاوه بر آورده خود احیا گر از ابزارهای بورس و بانک مرکزی نیز کمک گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت:۴۲۰۰ واحد امسال اقتصادی به چرخه تولید برگشته اند که این مهم با کمک دستگاه های در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدمات صورت گرفته است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.