چهارشنبه , ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / سرخط خبرها / دسترسی به بازارها با ارز دیجیتال
دسترسی به بازارها با ارز دیجیتال

مهدی غیبی، کارشناس فناوری

دسترسی به بازارها با ارز دیجیتال

سرمقاله

از لحاظ برخی از امکانات بانکی‌ و زیرساختی، ارتباطات ما به نسبت کشور‌های منطقه وضعیت بهتری دارد. این اتفاق می‌تواند پایه مناسبی برای راه‌اندازی تجارت با ارز دیجیتال و یا همان رمز ارز ملی کشور باشد. امروز در تمام دنیا تقاضا برای ارز دیجیتال افزایش داشته است. طرفداران بسیاری برای ارز دیجیتال وجود دارد و بسیاری از معاملات به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال رفته است. به عبارتی برای رمز ارز‌ها تقاضا وجود دارد.
بنابراین کشور ما نیز باید رمز ارز ملی داشته باشد. کشورهایی مانند چین، روسیه و برخی دیگر از کشور‌ها از این ارزها استفاده می کنند و معاملات با این ارزها شکل گرفته است. تغییر و تحول در راستای استفاده از ارزهای دیجیتال بسیار سریع اتفاق افتاده و فرآیند توسعه آن بسیار شدت گرفته است. قطعا در دنیایی که به سمت تولید رمز ارز‌های داخلی می‌رود و کشور‌های توسعه یافته سعی می‌کنند رمز ارز‌های ملی خود را داشته باشند ما هم باید به این سمت حرکت کنیم. فضای بازار ارز دیجیتال در همه ابعاد و زمینه‌ها باید قانونمند شود.
البته ضروری است که فعالیت قشر زیادی از افراد در بازار رمزارز‌ها همراه با مشکلات است. بنابراین دولت به خاطر چنین اتفاقاتی باید قوانین درستی تدوین کند. امروز و در شرایط فعلی چاپ و نگهداری پول هزینه بسیاری را تحمیل می کند. اما رمز ارز‌ها موجب کاهش هزینه‌های نگهداری پول می‌شود. بنابراین وجود و استفاده از رمز ارز در حوزه تجارت اتفاق مثبتی خواهد بود. از سوی دیگر رمز ارز ملی می‌تواند وسیله‌ای برای دور زدن تحریم‌ها و پرداخت‌های بین المللی در بخش مبادلات مالی صادرات و واردات باشد. لذا در این زمینه رمز ارز ملی می‌تواند بسیار کارآمد باشد.

همچنین مطالعه کنید:

انجام ۲۷ هزار پرواز نوروزی توسط شرکت‌های هوایی

به گزارش کسب و کار نیوز ، بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.