چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اسلایدر / رئیس سازمان برنامه و بودجه/ثبات اقتصادی سال آینده در گرو ۳۲۰ همت اعتبار
رئیس سازمان برنامه و بودجه/ثبات اقتصادی سال آینده در گرو ۳۲۰ همت اعتبار

رئیس سازمان برنامه و بودجه/ثبات اقتصادی سال آینده در گرو ۳۲۰ همت اعتبار

کسب و کار نیوز- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است تا ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است بنابراین به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.مسعود میرکاظمی روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بودجه سال ۱۴۰۲ مقدمات رشد اقتصادی را فراهم خواهد کرد، گفت: بخش از این مساله به سرمایه‌گذاری دولت باز می‌گردد لذا براساس برنامه شرکت‌های دولتی ۵۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: همچنین بیش از ۳۲۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی سرمایه‌ای و عمرانی در بودجه منابع دیده شده است؛ بنابراین به سمتی می‌رویم که ثبات اقتصادی ایجاد و اقتصاد قابل پیش‌بینی باشد.
میرکاظمی با اشاره به نقدینگی بخش خصوصی گفت: این نقدینگی باید وارد سرمایه‌گذاری‌های بزرگ شود. به واقع همین امسال ۲۶ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مدنظر بود که توسط سازمان برنامه و بودجه و وزارت نفت ساماندهی شد. این قبیل رویکردها کمک می‌کند که از منابع موجود کشور برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌هایی، چون پتروپالایشگاه‌ها و میدان نفتی آزادگان بهره ببریم. وی ادامه داد: بنابراین تعدادی زیادی از این نوع سرمایه‌گذاری‌ها را در سال ۱۴۰۲ ادامه خواهیم داد تا ان شاء الله بتوانیم به آن رشد اقتصادی مطلوب دست پیدا کنیم.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.