صفحه اصلی / اسلایدر / ثبت سفارش‌ واردات برنج هنوز باز نشده/ارز واردات برنج مشخص نیست
ثبت سفارش‌ واردات برنج هنوز باز نشده/ارز واردات برنج مشخص نیست

ثبت سفارش‌ واردات برنج هنوز باز نشده/ارز واردات برنج مشخص نیست

کسب و کار نیوز- رئیس انجمن واردکنندگان برنج با اشاره به اینکه هنوز ثبت سفارش واردات برنج باز نشده، گفت: گاهی مشکلات سامانه و بخش توزیع به پای شرکت‌های واردکننده برنج گذاشته می‌شود و وزارت جهادکشاورزی تصور می‌کند که شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، اخوان اکبری در پاسخ به اینکه وزارت جهادکشاورزی مدعی است که ممنوعیت ثبت سفارش برنج برداشته شده و شرکت‌هایی که به تعهدات خود عمل کرده باشند قادر به انجام ثبت سفارش جدید هستند و آیا این شرکت‌ها می‌توانند ثبت سفارش انجام دهند یا خیر؟ گفت: این گونه نیست که ثبت سفارش‌ها باز شده باشد. شرکت‌ها را به صورت جداگانه بررسی می‌کنند و هنوز هم سفارش جدیدی ثبت نشده است.

وی ادامه داد: وقتی شرکتی کالایی را به گمرک می‌آورد و اظهار می‌کند از روز اظهار تا رسیدن‌ آن کالا به دست مشتری با احتساب طی شدن مراحل تاییدیه گمرک، سازمان استاندارد، سازمان غذا و دارو ۱۵ تا ۲۰ روز طول می کشد. مساله‌ای که در این بین وجود دارد این است که گاهی در سامانه مشکلاتی پیش می‌آید که به حساب شرکت‌ها گذاشته می‌شود.

رئیس انجمن واردکنندگان برنج اضافه کرد: برخی از عمده‌فروش‌ها جنس را از شرکت‌ها خریداری می‌کنند ولی چون در بخش خروج سامانه‌ جامع تجارت(بخش فروش) مشکلاتی دارند نمی‌توانند تاییدیه بگیرند و این کالا در انبار شرکت‌ها دیده می شود. یعنی مشکل بخش توزیع به پای انبار شرکت ها دیده می‌شود و وزارت جهادکشاورزی تصور می‌کند که شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ۸ ماهه گذشته یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۲۹۹ تن برنج وارد کشور شده است، گفت: به وزارت جهادکشاورزی اعلام کردیم که باید این محدودیت واردات برنج برداشته شود زیرا شب عید و ماه رمضان نزدیک است و تقاضا افزایش می‌یابد و نیاز است تا با واردات برنج بازار تنظیم شود.

اکبری در پایان به ارز واردات برنج اشاره کرد و گفت: مشکلی که امروز واردکنندگان برنج با آن دست و پنجه نرم می‌کنند مشخص نبودن ارز واردات است. بانک مرکزی ارز برنج را از نیمایی خارج کرده و اعلام کرده است که خودش این ارز را تامین می‌کند ولی هنوز نرخ اعلام نشده  و ما نمی‌دانیم که‌ آیا قرار است با کالاهای دیگر یکسان باشد یا خیر و اینکه کارمزد آن دقیقا چقدر است.

به گزارش ایسنا، در روزهای گذشته با انتشار خبرهایی مبنی بر ممنوعیت ثبت سفارش واردات برنج، مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اعلام کرد که انجام ثبت سفارش جدید برای واردات برنج منوط به این است که شرکت ها به تعهدات خود عمل کرده باشند و فرآیند واردات تا توزیع در سامانه جامع تجارت به صورت شفاف ثبت شده باشد.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.