صفحه اصلی / اسلایدر / بخشی از تقاضای کاذب تراکتور؛ ناشی از تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد است
بخشی از تقاضای کاذب تراکتور؛ ناشی از تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد است

بخشی از تقاضای کاذب تراکتور؛ ناشی از تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد است

کسب و کار نیوز- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: بخشی از نیاز کشور به تراکتور کاذب است که این موضوع ناشی از تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد است.

به گزارش کسب و کار نیوز، «کریم ذوالفقاری» با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی وظیفه قانونی در تولید و قیمت‌گذاری ادوات کشاورزی ندارد، افزود: بخشی از نیاز کشور به تراکتور کاذب است که این موضوع ناشی از تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد است.

وی تصریح کرد: اکنون بیش از ۲۰ هزار تقاضا برای تراکتور طی ۹ ماهه امسال در شرکت‌های تراکتورسازی ثبت شده که بخشی از آن کاذب است.به گفته رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی، این در حالی است که نیاز بخش کشاورزی به تراکتور بیش از رقم مذکور است.

ذوالفقاری درباره گرانی ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی، اظهار داشت: قیمت ادوات در ایران نسبت به جهان بالا نیست اما چون درآمد کشاورز ما پایین است تصور بر این است که قیمت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی در ایران بالا است.وی اضافه کرد: اکنون در برخی کشورها ۵۰ درصد درآمد کشاورز توسط دولت به شکل یارانه تامین می‌شود یعنی اگر کشاورزی ۱۰۰ میلیون تومان درآمد دارد ۵۰ میلیون تومان آن پرداخت یارانه از سوی دولت‌ها است.

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در حالی که در کشور ما یارانه بخش مکانیزاسیون کشاورزی زیر ۱۰ درصد است.

وی افزود: درخواست ما از دولت حمایت و ارایه یارانه به مکانیزاسیون بخش کشاورزی است که می‌توان بخشی از آن را از محل فروش نفت تامین شود.وی درباره کیفیت ادوات و ماشین‌آلات کشاورزی تولید داخل گفت: طی سال‌های اخیر شروع به تولید ادوات در کشور کرده‌ایم که باید در فنّاوری این بخش پیشرفت کنیم.ذوالفقاری اظهار داشت: البته ایراداتی در زمینه تولیدات داخلی داریم که معتقدیم با تدبیر می‌توانیم در این بخش گام‌های خوبی برداریم.

۸۰ درصد تولید غذای کشور مدیون مکانیزاسیون در مزارع است

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی گفت: در بخش مکانیزاسیون اقدامات خوبی صورت گرفته به طوری که بیش از ۸۰ درصد تولید غذای کشور مدیون فنّاوری در مزارع است.وی با بیان اینکه مکانیزاسیون فقط به معنای تراکتور نیست افزود: مکانیزاسیون به معنای ورود ادوات کشاورزی به مکان تولید از جمله مزارع پرورش ماهی، مزارع گندم و کشت پنبه، دام، طیور و آبزیان است.

ذوالفقاری اظهار داشت: برنامه آینده ما برای مکانیزاسیون کشاورزی استفاده از فناوری‌های نوین و بومی‌سازی فناوری و انتقال دانش است.

وی اضافه کرد: تاکید ما بر واردات نیست بلکه هدف بومی‌سازی ادوات و انتقال دانش فنی است.رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با بیان اینکه ضریب مکانیزاسیون خاص حوزه زراعی کشور است تصریح کرد: ضریب مکانیزاسیون بخش زراعت ۲.۵ اسب بخار در هکتار است.

به گفته وی، در برخی کشورهای پیشرفته این ضریب در مزارع زراعی ۷ اسب بخار است.وی ادامه داد: کاربرد مکانیزاسیون در باغات بسیار کم است که انتظار می‌رود افزایش یابد.

همچنین مطالعه کنید:

کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.