صفحه اصلی / اسلایدر / الزام شهرداری‌ها به صدور ۲ هفته‌ای پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده
الزام شهرداری‌ها به صدور ۲ هفته‌ای پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده

الزام شهرداری‌ها به صدور ۲ هفته‌ای پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده

کسب و کار نیوز- مدیرعامل شرکت بازآفرینی ایران گفت: در صورتیکه تخفیف‌های ارائه شده در بافت فرسوده کمتر از ۵۰ درصد باشد، سازندگان می‌توانند از شهرداری‌ها شکایت کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد آئینی یادآور شد: شهرداری‌ها برای صدور پروانه ساختمانی -در بافت‌های فرسوده- مکلفند تا ۵۰ درصد تخفیف بدهند که البته می توانند  ۱۰۰ درصد  را هم تخفیف دهند.وی ادامه داد: قانونگذار این حق را برای سازندگان و مالکان در محلات فرسوده  قائل شده که  از حداقل ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت بهره ببرند.

وی افزود: در زمینه تسهیلات اداری تاکنون شهرداری‌ها همکاری خوبی داشته‌اند و به طور میانگین ۸۰ درصد تخفیف به متقاضیان ارائه شده است. در صورتی که تخفیف‌های ارائه شده به سازندگان و توسعه‌گران از سوی شهرداری‌های سراسر کشور کمتر از ۵۰ درصد باشد، یا زمان صدور پروانه ساخت طولانی شود یا  بسته‌های تشویقی شهرسازانه مصوب شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران  از سوی شهرداری اعمال نشود، متقاضیان می‌توانند شکایت‌ها و گزارش‌های خود را از طریق تارنمای شرکت بازآفرینی شهری ایران به آدرس  (www.udrc.ir) یا به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۸۶۱۲ اطلاع دهند.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه زمان صدور پروانه ساختمانی به طور متوسط ۶ ماه در شهرستان ها و در شهر تهران بیش از ۸ ماه طول می کشد، گفت: طبق مصوبه شورای‌عالی اداری شهرداری‌ها باید طی ۲ هفته برای متقاضیان در محدوده بافت‌های ناکارآمد شهری پروانه ساخت صادر کنند. آئینی تصریح کرد: کاهش زمان صدور پروانه ساخت، انگیزه و رغبت سرمایه‌گذاران و سازندگان در مناطق ناکارآمد شهری را افزایش می دهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.