صفحه اصلی / اسلایدر / فروش میوه شب عید با ۱۵درصد تخفیف/ دولت امسال در ذخیره‌سازی میوه ورود نمی‌کند
فروش میوه شب عید با ۱۵درصد تخفیف/ دولت امسال در ذخیره‌سازی میوه ورود نمی‌کند

فروش میوه شب عید با ۱۵درصد تخفیف/ دولت امسال در ذخیره‌سازی میوه ورود نمی‌کند

کسب و کار نیوز-

به گزارش کسب و کار نیوز، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با اعلام اینکه نرخ میوه شب عید در همان ایام اعلام می‌شود که ۱۵درصد زیر قیمت روز بازار خواهد بود، گفت: با توجه به مصادف شدن بازار شب عید امسال با ماه رمضان تقاضا برای خرید میوه در شب عید امسال بسیار کمتر خواهد بود.

مصطفی دارایی‌نژاد، رئیس اتحادیه بارفروشان تهران اظهار داشت: در سال جاری به‌حدی مرکبات تولید شده است که برای شب عید حتی نیازی به ذخیره‌سازی این محصول وجود ندارد، تولید مازاد خواهد یود و باید صادر شود، در غیر این صورت تولیدات باغداران از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه در تولید سیب درختی کمی کمبود وجود دارد اما جبران خواهد شد، افزود: با رؤسای استانی اتحادیه بارفروشان ۳۱ استان صحبت شده است که هر استان بر اساس ظرفیت‌های استانی و توسط تعاونی‌ها زیرمجموعه‌های خود، اقدام به ذخیره‌سازی میوه شب عید کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران ادامه داد: در سال جاری دولت تنها بر تنظیم بازار میوه شب عید نظارت دارد و خود برای ذخیره‌سازی ورود نمی‌کند؛ بر این اساس بخش خصوصی در هر استان اقدام به ذخیره‌سازی و توزیع میوه در ایام پایانی سال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه ماه رمضان امسال با تعطیلات عید نوروز مصادف شده است مصرف بسیار کمتر خواهد شد بنابراین حتی در صورتی که ذخیره‌سازی نیز انجام نشود مشکلی برای تنظیم بازار نخواهیم داشت.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: دولت قیمت میوه شب عید را تعیین نکرده است اما بر اساس توافق انجام‌شده میوه شب عید ۱۵ درصد نسبت به قیمت روز بازار کمتر عرضه می‌شود. وی اضافه کرد: قیمت میوه شب عید امسال در همان موقع، توسط اتحادیه بارفروشان اعلام خواهد شد که ۱۵ درصد زیر قیمت روز بازار است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.