صفحه اصلی / اسلایدر / در ۸ ماهه امسال/بالغ بر ۸۸ درصد تولید فولاد صرف مصارف داخل شد
در ۸ ماهه امسال/بالغ بر ۸۸ درصد تولید فولاد صرف مصارف داخل شد

در ۸ ماهه امسال/بالغ بر ۸۸ درصد تولید فولاد صرف مصارف داخل شد

کسب و کار نیوز- در مجموع هشت ماه امسال، همگام با افزایش تولید فولاد، بخش قابل توجه (بیش از ۸۸ درصد) تولیداقلام فولادی، صرف مصارف داخلی کشور شده و بخش کمتر آن وارد بازارهای خارج از کشور شده است. بر این اساس میزان مصرف ظاهری فولاد از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه ۶۶ میلیون تن فراتر رفته که نسبت به مصرف ظاهری فولاد کشور در مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس آماری که توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته، از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه بالغ بر ۷۴ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده است که از این میزان ۹ میلیون و ۳۹۹ هزار تن صادر و باقی (بالغ بر ۶۶ میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است. بر این اساس مصرف ظاهری فولاد کشور در این مدت نسبت به هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ که معادل ۵۵ هزار و ۴۰۳ تن ثبت شده رشد ۱۶ درصدی داشته است.

طی هشت ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۱، هشت میلیون و ۶۵۸ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که شش میلیون و ۸۴۰ هزار تن در داخل مصرف شده که نسبت به مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل پنج میلیون و ۶۵۵ هزار تن، ۲۱ درصد بیشتر است.

پس از آن در مجموع شش میلیون و ۱۰۵ هزار تن از شش میلیون و ۸۶ هزار تن مقاطع تخت فولادی تولیدی در کشور ظرف هشت ماهه ۱۴۰۱، صرف مصارف داخلی شده است. مصرف این مقاطع نسبت به مدت مشابه سال گذشته که پنج میلیون و ۵۰۵ هزار تن بوده، ۱۱ درصد بیشتر شده است. از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، تولید محصولات فولادی ۱۴ میلیون و ۷۴۴ هزار تن ثبت شده که ۱۳ میلیون و ۱۵۹ هزار تن آن به مصرف داخلی اختصاص یافته است و بدین ترتیب نسبت به مصرف ظاهری آن در هشت ماه نخست سال ۱۴۰۰ که ۱۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تن بوده، ۱۷ درصد افزایش مصرف را رقم زده است.

از ۲۱ میلیون و ۱۳۶ هزار تن شمش فولاد (فولاد میانی) تولید شده در هشت ماه ۱۴۰۱ با رشد ۲۱ درصدی نسبت به مصرف آن در مدت مشابه سال گذشته (۱۳ میلیون و ۷۳۳ هزار تن) به ۱۶ میلیون و ۵۷۰ هزار تن برای مصرف داخلی رسیده و بالغ بر چهار و نیم میلیون تن آن صادر شده است.

همچنین مصرف آهن اسفنجی در هشت ماهه امسال، ۲۳ درصد رشد کرده و از ۱۹ میلیون و ۲۴۱ هزار تن به ۲۳ میلیون و ۶۱۴ هزار تن رسیده است. در این مدت ۲۴ میلیون و ۱۵۷ هزار تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که تنها حدود ۵۴۳ تن آن صادر شد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.