صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / بازار خودرو قفل شد/ ۶۰ درصد بازار دست دلالان است
بازار خودرو قفل شد/ ۶۰ درصد بازار دست دلالان است

بازار خودرو قفل شد/ ۶۰ درصد بازار دست دلالان است

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموما زیر 30 سال سن دارند اداره می‌کنند این شغل برای آنها زحمت چندانی به همراه ندارد و خودرو خرید و فروش و سود قابل توجهی عاید آنها می‌شود؛ در حال حاضر 60 درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است.

اسد کرمی نرخ دلار را عامل افزایش قیمت خودرو دانست و افزود: اگر قیمت دلار هزار تومان بالا برود قیمت خودرو افزایش و به همان نسبت با کاهش قیمت دلار قیمت خودرو نیز ریزش می‌کند.

وی با بیان اینکه نمی‌دانیم نبض بازار خودرو در انحصار چه کسانی است، افزود: قیمت خودرو داخلی ۱۰ روز پیش با افزایش نرخ دلار، ۱۰ تا ۸۰ میلیون تومان گران شد اما بعد از کاهش نرخ دلار قیمت خودروهای کاهش پیدا کردند و حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان افت قیمتی داشتند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به حذف مصرف‌کننده واقعی از بازار خودرو، تصریح کرد: در حال حاضر بازار خودرو را تعدادی دلال که عموما زیر ۳۰ سال سن دارند اداره می‌کنند این شغل برای آنها زحمت چندانی به همراه ندارد و خودرو خرید و فروش و سود قابل توجهی عاید آنها می‌شود؛ در حال حاضر ۶۰ درصد بازار خودرو در انحصار این افراد است.

این فعال صنفی با بیان اینکه کاسبی نمایشگاه‌دارانی که در این حرفه صاحب سابقه هستند کساد شده است، تاکید کرد: خرید و فروش افت قابل توجهی پیدا کرده است چراکه دیگر خودرو یک کالای مصرفی محسوب نمی‌شود.

وی با انتقاد از سیاست اخذ مالیات از خودروهای لوکس، تصریح کرد: وزارت صمت به جای تمرکز بر تولید و افزایش کیفیت خودرو بر مسائل حاشیه‌ای تاکید می‌کند.

کرمی عرضه خودرو در بورس را راهکار تنظیم این بازار ندانست و خاطر نشان کرد: تولید خودرو باید افزایش پیدا کند از سوی دیگر باید روند واردات خودرو نیز تسهیل شود اینگونه می‌توان بازار را به سمت تعادل رساند.

نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با اشاره به آخرین نرخ انواع خودرو داخلی در بازار، گفت: پراید صندوق‌دار ۲۷۰ میلیون تومان، پراید ۱۱۱، ۲۸۵ میلیون تومان، وانت پراید ۲۳۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که نرخ آن به ۵۱۰ میلیون تومان رسیده بود با کاهش نرخ ارز ۴۸۰ میلیون تومان معامله شد.

این فعال صنفی ادامع داد: پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۶۱۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده اتوماتیک ۶۸۰ میلیون تومان، تیبا ۲ ۲۹۵ میلیون تومان، تیبا ۱ ۳۰۰ میلیون تومان، تارا ۶۲۰ میلیون تومان و تارا دنده اتوماتیک ۷۳۰ میلیون تومان و پرشیا ۴۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شده است.

وی در پایان با بیان اینکه بازار خودرو قفل شده است، تصریح کرد: در این بازار خریدار و فروشنده وجود ندارد خریدار توان مالی ندارد که با قیمت‌های که روزانه تغییر می‌کند نیاز خود را تامین کند و فروشنده نیز به طمع سود بیشتر از فروش امتناع می‌کند. قصه پولدارهای که می‌توانند خودرو ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومانی خرید کنند جداست بازار اصلی، خودرو داخلی است که باید مردم توان خرید داشته باشند که در حال حاضر ندارند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۱۲درصدی تولید سیمان با حمایت‌های دولت سیزدهم/ صادرات سیمان به ۲۵ کشور

به گزارش کسب و کار نیوز ، امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت نیرو و صنعت، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.