صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / ۷ حوزه فناوری محور همکاری های ایران و ونزوئلا / انعقاد قرارداد ۲۰۰میلیون دلاری
۷ حوزه فناوری محور همکاری های ایران و ونزوئلا / انعقاد قرارداد ۲۰۰میلیون دلاری

۷ حوزه فناوری محور همکاری های ایران و ونزوئلا / انعقاد قرارداد ۲۰۰میلیون دلاری

کسب و کار نیوز- مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از همکاری ایران و ونزوئلا در حوزه های نفت، گاز و سلامت خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، روح اله استیری اظهار کرد: چند سالی می‌شود که روابط سیاسی و اقتصادی ایران و ونزوئلا توسعه پیدا کرده و کمیسیون مشترک همکاری بین دو کشور با مسئولیت وزارت دفاع سالانه در دو کشور برگزار می‌شود تا موضوعات در حوزه‌های مختلف همکاری بررسی، تصویب و پیگیری شود. وی با بیان اینکه مقرر است هر دو ماه یکبار یک کشتی از سوی ایران به منظور صادرات محصولات ایرانی به این کشور برود، گفت: ونزوئلا کشور نسبتاً ثروتمندی است که نرخ تورم بالای آن طی سال‌های اخیر به خوبی کنترل شده است.

مدیرکل دفتر توسعه کسب و کار بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: این کشور درآمدهای نفتی و معدنی دارد و روابط تجاری آن با ایران از طریق تهاتر کالا به کالا قابل انجام است. استیری با بیان اینکه در ابتدای سال جاری هیأتی از ونزوئلا به ایران آمد و از نزدیک با دستاوردهای ایران در حوزه علمی و فناوری آشنا شدند، گفت: همچنین اخیراً هیأتی از ایران به این کشور رفته و دستاوردهای حوزه‌های مختلف دانش بنیان را به سرمایه گذاران این کشور معرفی کرده است.

وی با اشاره به حوزه‌هایی که قابلیت صادرات و همکاری با ونزوئلا را دارد به حوزه‌های دارو واکسن، محصولات حوزه کشاورزی، محصولات حوزه زیست محیطی، تجهیزات پزشکی همچون دستگاه شتابدهنده خطی برای درمان سرطان دستگاه‌های دیالیز، فناوری اطلاعات و بخش‌های مخابراتی اشاره کرد و گفت: این بخش‌ها از جمله بخش‌هایی هستند که این کشور اعلام کرده می‌تواند از محصولات و فناوری‌های ایرانی بهره ببرد.

به گفته استیری، ما از مسئولان این کشور تقاضا داشتیم که سمینار تخصصی شرکتهای دانش بنیان را برگزار کند تا این شرکتها با قوانین، مقررات و ضوابط ونزوئلا در حوزه‌های تخصصی همچون سلامت و …آشنا شوند.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه هیأتی از شرکتهای دانش بنیان در شهریورماه سال جاری به ونزوئلا سفر کردند و نمایشگاه تخصصی محصولات دانش بنیان با حضور ۸۵ شرکت دانش بنیان و عرضه حدود ۵۰۰ محصول از ۱۵۰ شرکت دانش بنیان صورت پذیرفت، دستاورد سفر بعد از برگزاری بالغ بر ۶۰۰ جلسه تناظریابی میان طرف‌های ایرانی و ونزوئلایی تفاهم نامه و قراردادهایی بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار منعقد شد. وی گفت: مسئولین بخش خصوصی و دولتی دو کشور در حال تردد و رایزنی جهت به ثمر رسیدن نتایج مذاکرات و تفاهمات در حوزه‌های مختلف بویژه نفت و گاز و سلامت هستند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.