صفحه اصلی / اقتصادی / کشاورزی / حمایت دولت از بخش کشاورزی/ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب
حمایت دولت از بخش کشاورزی/ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

حمایت دولت از بخش کشاورزی/ذخیره‌سازی ۲۵۰ تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب

مازندران رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از ارائه تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش سورتینگ داران و باغداران توسط دولت خبر داد و گفت: امسال در مازندران ۲۵۰تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب ذخیره‌سازی شده است.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، حسن عنایتی امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار با اعلام اینکه خرید محصول برنج کشاورزان از دغدغه‌های مسئولان ارشد استان است، اظهار کرد: جهاد کشاورزی برای خرید ارقام پر محصول برنج در مازندران ۸ مرکز دایر کرد در کمتر از یک‌ ماه ۳۰۰ تن برنج از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی با همکاری اتکا و تعاون روستایی پایه قیمت برنج پر محصول از نوع ندا را ۳۰ هزار تومان و شیرودی را ۳۸ هزار تومان تعیین کردند، افزود: روزهای آینده طلب کشاورزان مبنی بر فروش برنج به دولت پرداخت می‌شود.

عنایتی تصریح کرد: ۳۹ میلیارد تومان طلب مباشرانی است که در کشت قراردادی با ما همکاری کردند.

وی افزود: امسال بیشترین خرید برنج پرمحصول جهاد کشاورزی در ساری و کمترین خرید را در میاندورود و نکا داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه این استان در تولید مرغ تامین کننده بخش زیادی از نیاز کشور است، یادآور شد: برای پیگیری فرایند کار تولید، پرورش، توزیع تا فروش دام طیور برای نخستین بار در مازندران سامانه برخط راه‌اندازی شد که اتحادیه‌ها و کشتارگاه‌های مرغ را هم در بر می‌گیرد.

این مسئول با اعلام اینکه امسال در مازندران حدود پنج میلیون قطعه نسبت به سال گذشته جوجه ریزی انجام شد، گفت: برای تنظیم بازار ذخیره سازی مرغ به موقع انجام می‌شود.

عنایتی به حمایت دولت از باغداران را بخش دیگری از فعالیت‌ها در زمینه کشاورزی دانست و افزود: در حوزه مرکبات که بحث جدی و پرچالش است در ابتدا ۴۰ غرفه را برای سازمان میادین در نظر گرفتیم تا با خرید مرکبات این محصول با قیمت مصوبه توزیع شود.

وی از ارائه تسهیلات بانکی برای سرمایه در گردش سورتینگ‌داران و باغداران توسط دولت خبر داد و گفت: امسال در مازندران ۲۵۰تن پرتقال و ۳۵۰ تن سیب ذخیره‌سازی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

پرداخت ۹۶ درصدی مطالبات چای‌کاران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حبیب جهان ساز از بارگذاری متن قرارداد کارخانجات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.