صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو صفر مطلق است
تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو صفر مطلق است

تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ‌های ایران‌خودرو صفر مطلق است

مهدی خطیبی هفتم دیماه ۱۴۰۱ در جریان افتتاح نمایشگاه خودرو در اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان مرکزی استانی صنعتی به شمار می رود و بیش از ۱۱۰ قطعه ساز بزرگ در این استان مشغول به تولید هستند و حدود ۱۱ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت خودرو کشور در این استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه این استان، دارای ظرفیت بسیاری است و محصولات تولیدی آن جزو با کیفیت ترین اقلام تولیدی به شمار می رود، افزود: با ظرفیت سازی هایی که در آینده صورت می گیرد امید است که شاهد سهم بیشتر استان مرکزی در تولید خودرو در گروه صنعتی ایران خودرو باشیم.

خطیبی در خصوص روند تولید در ایران‌خودرو تصریح کرد: در سال جاری و در طی رقم خوردن اتفاق مهم در گروه صنعتی ایران خودرو، این گروه با تولید خودروی ناقص به صورت کامل خداحافظی کرد و از ابتدای خردادماه امسال ۱۰۰ درصد تولیدات این گروه صنعتی، کامل شد. برنامه تولید تا پایان سال حدود ۷۵۰ هزار دستگاه بوده است که امید است بخش زیادی از آن محقق شود و امروز نیز بیش از ۴۷۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده و ۱۴۹ هزار دستگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل تولید شده است، براساس این امر میزان عرضه و تحویل خودرو به بازار بیش از ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی گفت: طبق قول اردیبهشت ماه، متعهد شدیم که هر ماه یک رونمایی و یک اتفاق جدید از سوی این گروه صنعتی رقم بخورد که تا امروز “هایمای ۸ اِس، آریسان ۲، کشنده آتامان، کشنده اچ ۵، کامیونت آترین، اتوبوس برقی تارای برقی و … ” جزو محصولاتی هستند که امسال رونمایی شدند و برای مردادماه سال آتی دو محصول کاملا جدید شامل “ریرا یا پروژه ۴۲۵ و تی اف ۲۱” در کلاس اقتصادی همراه با استانداردهای ۸۵ گانه جمهوری اسلامی رونمایی می شود.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: پروژه تولید کامل، به تنهایی ۲۵ درصد ارتقای کیفیت برای محصولات داشته است، علاوه بر آن ۲۷۹ پروژه ارتقای کیفی در گروه صنعتی ایران خودرو تعریف شده که ۸۰ درصد آن پیاده شده است و امروز نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد ارتقای کیفیت ۵۰ درصدی در تمامی تولیدات ایران خودرو هستیم و این ارتقا به مرور برای مشتریان محسوس خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای خردادماه تولیدی ناقصی انجام نشده است و این امر این فرصت را داده است که خودروهای ناقص را جمع کنیم و تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ های ایران خودرو صفر مطلق است، گفت: سال گذشته بالغ بر ۹۰ هزار دستگاه خودروی ناقص در پارکینگ ها داشتیم که امروز این رقم به صفر رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

۳۸۰ هزار مجوز کسب و کار، الکترونیکی شد/ اعلام فهرست دستگاه‌ها در تبدیل مجوزهای کاغذی

به گزارش کسب و کار نیوز ، در میان دستگاه‌هایی که بیشترین تبدیل مجوز کاغذی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.