صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / تایید واردات ایرباس به ایران/ چند فروند هواپیمای فرانسوی به ناوگان هوایی اضافه شد؟
تایید واردات ایرباس به ایران/ چند فروند هواپیمای فرانسوی به ناوگان هوایی اضافه شد؟

تایید واردات ایرباس به ایران/ چند فروند هواپیمای فرانسوی به ناوگان هوایی اضافه شد؟

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ به کشور خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از خبرآنلاین، داستان خرید هواپیما، آن هم در شرایطی که ناوگان هوایی کشور هر ساله فرسوده می‌شود، همیشه تازگی دارد.

در حال حاضر حمل‌ونقل هوایی ایران از حدود ۳۱۰ فروند هواپیما و حدود ۹۰ فرودگاه تشکیل شده است که ۱۳ مورد از آنها بین‌المللی هستند. قرار بود با امضای توافق برجام و رفع تحریم‌ها بالغ بر ۲۰۰ فروند هواپیمای نو ایرباس، بوئینگ و ای‌تی‌آر به ناوگان هواپیمایی مسافربری ایران اضافه شوند که از زمان امضای توافق تا خروج امریکا از برجام، سه فروند ایرباس و ۱۳ فروند ای‌تی‌آر تحویل ایران شد و به این ترتیب، میانگین سن ناوگان هوایی از ۲۵ به ۲۳ سال کاهش یافت.

در این شرایط، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در خبری جدید، از ورود ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ به کشور خبر داد.

حسن خوشخو گفت به تازگی ۴ فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ وارد کشور شده است.

وی افزود: این تعداد هواپیما به‌زودی وارد ناوگان هوایی کشور خواهد شد.

خوشخو البته درباره جزئیات این واردات توضیح دیگری ارائه نداد.

محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی اواخر ماه گذشته از خرید هواپیما طی ۱۵ ماه اخیر خبر داده و در پاسخ به تعداد این هواپیماها گفته بود: بنا نداریم تعداد را اعلام کنیم، اما تعداد بسیار زیادی انواع هواپیما و بالگرد وارد کشور شده است.

حسن خوشخو، بامعاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری همچنین خردادماه امسال با بیان اینکه ایران نیاز به ورود هواپیمای جدید دارد، گفته بود: با افزایش هواپیماها می‌توانیم بخشی از کمبود عرضه در برابر مازاد تقاضا را پوشش دهیم.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرده بود: در حال حاضر تعدادی هواپیما ظرف ۶ ماه گذشته اضافه کرده‌ایم و در حال اضافه شدن هم هست.

وی عنوان کرده بود: در تلاشیم تا چراغ خاموش تعداد هواپیماها را با وجود محدودیت‌هایی که هست و برجام احیا نشد، افزایش دهیم تا بخشی از مشکلات هوانوردی برطرف شود.

همچنین مطالعه کنید:

بلاتکلیفی ۲۰۰۰ خودروی برقی وارداتی/ گره برقی‌سازی ناوگان به دست شهردار باز می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی‌ ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.