صفحه اصلی / اصناف / برندها / ماشین ظرفشویی رستوران چه ویژگی هایی دارد؟
ماشین ظرفشویی رستوران چه ویژگی هایی دارد؟

ماشین ظرفشویی رستوران چه ویژگی هایی دارد؟

رستوران تنها یک فضای داخلی زیبا با غذای خوشمزه در بشقاب‌های شیک نیست بلکه در واقع کوهی از ظروف، قاشق و چنگال است که پیشخدمت با خود به اشپزخانه می‌برد.

تمیزی و ظاهر ظروف رستوران برای شهرت مجموعه اهمیت زیادی داشته و ماشین ظرفشویی رستورانی به طور ویژه برای شستشوی سریع و با کیفیت ظروف رستوران‌ها طراحی شده‌اند. ماشین ظرفشویی چیزی است که هیچ رستورانی نمی‌تواند بدون آن کار کند. هر صاحب کسب و کار مرتبط با سرو غذا، سرمایه گذاری نسبتاً گرانی انجام داده و یکی از خریدهای اجباری وی، خرید یگ ماشین ظرفشوی صنعتی مناسب است.

مزایای استفاده ار ماشین ظرفشویی

استفاده از ماشین ظرفشویی صنعتی در یک رستوران مزایای زیادی به همراه خواهد داشت که مهم‌ترین این مزایا عبارتند از:
⦁ صرفه جویی در مصرف آب و انرژی
⦁ چرخه شستشو کوتاه
⦁ شستن سریع ظروف
⦁ قدرت تمیز کنندگی بالا
⦁ شستشو و ضد عفونی کردن کردن
⦁ جلوگیری از ایجاد هزینه‌ اضافه برای پرداخت به نیروی انسانی

نحوه انتخاب ماشین ظرفشویی مخصوص رستوران

برای خرید ماشین ظرفشویی مخصوص رستوران چندین مورد وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
⦁ ابعاد ماشین ظرفشویی: اول از همه مساحت اتاقی که دستگاه در آن نصب می‌شود را تخمین بزنید. ماشین ظرفشویی ریلی یکی از انواع ماشین‌های پر کاربرد است که ابعاد بزرگی داشته و ممکن است برای آشپزخانه کوچک شما مناسب نباشد، شاید مجبور شوید مدلی با ابعاد کوچک‌تر مانند ماشین هود تایپ انتخاب کنید.
⦁ بهره روی ماشین ظرفشویی: پیش از خرید ماشین ظرفشویی باید تحقیقات کاملی در مورد آن انجام دهید تا در مورد انتخاب خود مطمئن شوید. ماشین‌های ظرفشویی صنعتی در مقایسه با نوع خانگی، در مدت زمان کمتری حجم زیادی از ظروف را تمیز کرده و در وقت شما صرفه جویی می‌کنند. بهره وری دستگاه یک عامل مهم در هنگام خرید است زیرا این شاخص میزان ظروفی که دستگاه می‌تواند در یک دوره زمانی خاص پردازش کند را مشخص ‌می‌نماید.
⦁ کاربرد ماشین ظرفشویی صنعتی: برخی از ماشین‌های ظرفشویی برای شستن انواع ظروف مناسب بوده و برخی برای شستن ظروف شکننده نظیر لیوان مناسب نیستند. بسته به هدف خود بهتر است ماشینی خریداری کنید که متناسب با نیاز رستوران باشد. به طور مثال ماشین شیشه شور بهترین گزینه برای شستن لیوان‌های نوشیدنی است زیرا با فشار آب کمتر، از بروز اسیب به آن‌ها جلوگیری می‌کند و همچنین ⦁ سیخ شور برای شستشوی سیخ های کباب مناسب ترین گزینه است..
⦁ اندازه ظروف: اطمینان حاصل کنید که تمام ظروف موجود در آشپزخانه شما با ابعاد دستگاه مطابقت دارند. بسیاری از بشقاب‌های رستوران قطر زیادی داشته و نمی‌توانند در ماشین ظرفشویی جای گیرند.
⦁ نوع اتصال به شبکه برق: اگر ماشین ظرفشویی صنعتی خریداری می‌کنید، به احتمال زیاد نیاز به اتصال برق ۳۸۰ ولت خواهید داشت، مطمئن شوید که می‌توانید این شرط را برآورده کنید.
⦁ میزان صدای ماشین ظرفشویی صنعتی: صدای ماشین ظرفشویی در حین کار اهمیت زیادی داشته و می‌تواند باعث ایجاد سرو صدای اضافه در رستوران شود.

انواع ماشین ظرفشویی صنعتی

ماشین ظرفشویی صنعتی با توجه به تفاوت‌های ساختاری به چند نوع تقسیم می‌شوند.
⦁ ماشین ظرفشویی ریلی: در این بین ماشین ظرفشویی ریلی بزرگترین انواع این دستگاه ها است که هر ساعت می‌تواند تا ۱۰۰۰ سینی ظرف را تمیز و خشک شده تحویل دهد. برای نصب ماشین ظرفشویی ریلی به فضای زیادی نیاز خواهید داشت و برای رستوران‌های بزرگ کاربرد دارد.
⦁ ماشین ظرفشویی هود تایپ: ماشین هود تایپ یکی از محبوب‌ترین انواع ماشین ظرفشویی است که ابعاد کوچکتری نسبت به ماشین ریلی داشته و برای رستوران‌های متوسط و کوچک مناسب است.
⦁ ماشین ظرفشویی زیر کانتری: در هتل‌ها، رستوران‌ها، فست فود و کافی شاپ‌ها از نوع زیر کانتری استفاده می‌کنند زیرا با وجود ابعاد کوچک به راحتی می‌توان از آن در هر کسب و کاری استفاده کرد.
⦁ ماشین ظرفشویی شیشه شور: چنانچه نیاز به شستن ظروف شیشه‌ای دارید، استفاده از ماشین ظرفشویی شیشه شور انتخاب مناسبی است. ابعاد این ماشین هم کوچک بوده و در رستوران‌های بزرگ و کوچک قابل استفاده است.

سخن پایانی

برای رستوران‌ها، ماشین ظرفشویی صنعتی به اندازه فر اهمیت دارد. سرعت کار پرسنل، رساندن سفارش به مشتریان و همچنین حفظ نظافت در آشپزخانه به بهره‌وری ماشین ظرفشویی بستگی دارد، به همین دلیل منطقی است که توجه زیادی به قابلیت‌های دستگاه و پارامترهای فنی آن داشته باشید. بهره وری و فضای خالی برای قرار دادن خود دستگاه از جمله مهم‌ترین عواملی است که باید بررسی کنید اما پارامتر اصلی بهره وری است، یعنی تعداد بشقاب‌ها یا لیوان‌هایی که می‌تواند توسط دستگاه در یک بازه زمانی خاص شسته شود.

همچنین مطالعه کنید:

چگونه افرادی با فرهنگ و قومیت مختلف استخدام کنیم؟

تنها پرداختن به موضوع تنوع نیروی کار در بیانیه‌ها و سخنرانی‌ها کافی نیست و باید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.