صفحه اصلی / سرخط خبرها / راهکار پیروزی سرخابی‌ها در دربی/ نگرانی بزرگ بعد از جام جهانی!
راهکار پیروزی سرخابی‌ها در دربی/ نگرانی بزرگ بعد از جام جهانی!

راهکار پیروزی سرخابی‌ها در دربی/ نگرانی بزرگ بعد از جام جهانی!

کسب و کار نیوز- کارشناس و پیشکسوت فوتبال با بیان این که دوری دو تیم استقلال و پرسپولیس از مسابقات نگرانی‌هایی را برای افت کیفی دربی به وجود آورده است، گفت: تیمی که بتواند آرامش داشته باشد برنده دربی است.

به گزارش کسب و کار نیوز، هاشم حیدری به ارزیابی شرایط دو تیم استقلال و پرسپولیس قبل از برگزاری دربی نود و نهم پایتخت پرداخت و گفت: تعطیلات طولانی به دلیل حضور تیم ملی در جام جهانی باعث شد تیم‌ها از آن روندی که داشتند خارج شوند. دربی همیشه برای علاقه مندان به فوتبال جذاب و دیدنی خواهد بود اما این دیدار تحت تأثیر همین تعطیلات قرار خواهد گرفت و اعتقاد دارم کیفیت بالایی نخواهد داشت.

وی افزود: با اینکه هر دو تیم، بازی‌های تدارکاتی زیادی را انجام دادند تا از شرایط آرمانی دور نشوند اما نبودن در لیگ و کوران مسابقات بر کیفیت کار آنها تأثیر خواهد گذاشت. بعد از جام جهانی که همه مسابقات خوب و باکیفیتی را تماشا کرده‌اند، حالا دربی با افت کیفی می‌تواند نگرانی‌های زیادی را به وجود بیاورد.

کارشناس فوتبال در مورد شرایط استقلال گفت: استقلال نفرات کمتری نسبت به پرسپولیس در جام جهانی داشت. البته آنها هم تلاش کردن که با بازی‌های تدارکاتی خود را به آمادگی کامل برسانند تا بتوانند مقابل پرسپولیس نمایش قابل قبولی داشته باشند ضمن اینکه حواشی به وجود آمده در چند روز اخیر هم مشکلات استقلال را بیشتر کرد و این تیم را وارد یک بحران ناخواسته کرد. هر چند که دو تیم در بدترین شرایط هم چند روزی این بحران‌ها را فراموش می‌کنند تا بتوانند بازی سنتی را با موفقیت به پایان برسانند.

حیدری ادامه داد: استقلال به دنبال این است تا با آنالیز قوی از حریف، مهاجمان گلزن پرسپولیس را متوقف کند. بازیکنان استقلال برنامه ریزی خوبی هم برای لوکادیا خواهند داشت تا بتوانند مانع گلزنی این مهاجم شوند. البته پرسپولیس هم در فکر تدبیر است تا اجازه ندهد حق حمله استقلال خصوصاً قائدی با حرکت‌های انفجاری اش دروازه را باز کند.

وی در مورد انتقاداتی که از ساپینتو به دلیل بازی ندادن به برخی از بازیکنان می‌شود افزود: تصمیم گیرنده نهایی مربی است. او نظر می‌دهد که چه بازیکنانی در زمین حضور داشته باشند. عملکرد بازیکنان را در طول تمرینات زیر نظر دارد البته که استفاده از جوانان به خاطر پرانرژی و سرعتی بودنشان یک اتفاق خوب است و این مستلزم آن است که این بازیکنان خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند اما در مجموع هیچ مربی‌ای نمی‌خواهد مورد انتقاد قرار بگیرد و تلاش می‌کند تا بهترین‌ها را به زمین بفرستد.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که چه فاکتورهایی می‌تواند زمینه ساز موفقیت در دربی باشد گفت: مهمترین اصل در دربی برای پیروزی، آمادگی کامل ذهنی و تمرکز است. هرکدام از دو تیم به این موضوع اهمیت داده و اسیر حاشیه‌ها نشوند می‌توانند موفق باشند ضمن اینکه در کنار این فاکتور مهم، استفاده از لحظه‌ها هم بسیار تأثیر گذاراست و هر تیمی که از موقعیت‌های بدست آمده استفاده کند برنده از زمین خارج خواهد شد.

حیدری در پایان و در پاسخ به این پرسش که کدام تیم می‌تواند موفق از زمین خارج شود گفت: پیش بینی بازی سخت است. این دیدار شرایط خاص خودش را دارد اما با توجه به بازی‌هایی که قبل از تعطیلات لیگ از استقلال دیدیم شانس آبی پوشان برای رسیدن به سه امتیاز در این دیدار بیشتر است.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.