صفحه اصلی / اسلایدر / پایان بورس امروز / تعادل بازار سرمایه در روز سبز شاخص کل
پایان بورس امروز / تعادل بازار سرمایه در روز سبز شاخص کل

پایان بورس امروز / تعادل بازار سرمایه در روز سبز شاخص کل

بورس تهران امروز شاهد تابلو نسبتا متعادل از نماد‌های سبز و قرمز بود در حالی شاخص کل بورس همچنان بر رشد تند و تیز خود مُصر است. شاخص کل بورس امروز موفق شد با گام 1.24 درصدی، 18 هزار واحد افزایش یابد و به محدوده یک میلیون و 474 هزار واحدی رسید.

 

بورس تهران امروز شاهد تابلو نسبتا متعادل از نماد‌های سبز و قرمز بود در حالی شاخص کل بورس همچنان بر رشد تند و تیز خود مُصر است. شاخص کل بورس امروز موفق شد با گام ۱.۲۴ درصدی، ۱۸ هزار واحد افزایش یابد و به محدوده یک میلیون و ۴۷۴ هزار واحدی رسید.

به گزارش  کسب و کار نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس در حالی امروز در هفته جاری رشد ۱۸ هزار واحدی ثبت کرد که نقشه بازار نمایانگر چنین رشدی نیست. در روز جاری ۲۶۲ نماد در محدوده سرخ دامنه نوسان معامله شدند که معادل ۴۲ درصد کل نمادها است. همچنین بسیاری از سهام در محدوده خنثی نوسان کردند. به نظر می‌رسد نمادهای شاخص‌ساز با سبقت از کلیت بازار توانستند بازدهی بالاتری از میانگین کلی بازار سرمایه را ثبت کنند.

نماگر اصلی تالار شیشه‌ای با گامی ۱۸ هزار و ۱۳۱ واحدی موفق شد تا محدوده یک میلیون و ۴۷۴ هزار و ۷۶۰ واحد پیشروی کند. شاخص کل هم‌وزن بازار نیز که نماینده تمام نمادهای حاضر در بورس تهران با وزن یکسان است با رشد ۲ هزار و ۱۸۷واحدی توانست به محدوده ۴۳۳ هزار و ۷۶۳ واحدی برسد. صنایع هتل و رستوران و گروه تجهیزات مخابراتی با بیش از ۴ درصد رشد پیشتاز رشد امروز شاخص کل‌ هم‌وزن بودند.

ارزش معاملات کاهش یافت؟

ارزش معاملات خرد(سهام + حق تقدم‌ها) نتوانست در سطح روز گذشته باقی بماند و با کاهش ۲۱ درصدی نسبت به دیروز به محدوده ۴ هزار و ۲۹۸ میلیارد تومانی رسید. حجم معاملات اما با ثبت عملکرد ۱۱.۵ میلیارد برگه سهمی همچنان بالا ماند که نشانه خوبی از دست به دست شدن سهام و ورود سهامداران جدید به نمادهای بازار است.
شاخص ورود و خروج پول حقیقی‌های بازار

بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی حکایت از خروج سرمایه این افراد از بازار سهام دارد. شاخص ورود و خروج سرمایه تا لحظه تنظیم این گزارش، خبر از خروج مجدد ۱۶۱ میلیارد تومانی پول افراد حقیقی از بورس می‌دهد. با این حساب تنها پس از دو روز ورود پول، مجددا شاهد خروج سرمایه از بازار سهام بودیم تا احتمال اصلاح در روز‌‎های ابتدایی هفته آتی بالا رود.

نقشه بورس تهران امروز همان‌گونه که ذکر شد با حضور ۳۹۱ نماد سبز و ۲۳۸ نماد منفی نمایان‌گر تعادلی در بازار بود که تنها با اختلاف کمی وزنه به سوی نمادهای مثبت سنگینی می‌کرد. ارزش دلاری بازار نیز موفق شد به رقم ۲۵۰ میلیارد دلاری برسد.

امروز نمادهای فارس، فولاد، فملی، کچاد و میدکو بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای وپاسار، وبملت، وتجارت، وبصادر، وپارس و ونوین در بر دارنده بیشترین تاثیر منفی روی شاخص کل بودند.

در سوی دیگر بازار نمادهای آریا، شگویا، زاگرس، تجلی، ومهان، فرابورس و خدیزل بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل فرابورس داشتند. از طرفی بپاس، غصینو، دی، ددانا و شکام بیشترین تاثیر منفی را روی این شاخص داشتند.

بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها متعلق به نمادهای غنوش، آبین، اخابر، کروی، وخاور، کگل و غشصفا بود. در لیست بیشترین ارزش‌ صف فروش نمادهای بپاس، رفاه، سفاسی، واحصا و وسگلستا در این لیست به چشم می‌خورد. بیشترین ارزش صف خرید نیز متعلق به نمادهای وسدید، کپشیر، گشان، تاصیکو و کپاسا که نماد جدید حاضر در لیست صف خریدی‌ها بود./

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.