صفحه اصلی / اسلایدر / تجارت ایران و عراق ۱۰ میلیارد دلاری می‌شود
تجارت ایران و عراق ۱۰ میلیارد دلاری می‌شود

تجارت ایران و عراق ۱۰ میلیارد دلاری می‌شود

کسب و کار نیوز- رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق از رشد تجارت دو کشور و رفع مشکلات تجاری خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده، تجارت ایران و عراق بهبود یافته است و با ادامه این روند تا پایان امسال ارزش آن به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد.

به گزارش کسب و کار نیوز، یحیی آل اسحاق افزود: هدف گذاری مبادلات ایران و عراق تجارت ۲۰ میلیارد دلاری است. وی با اشاره به افت و خیز‌های تجارت میان دو کشور تصریح کرد یکی از دلایل افت آمار‌های تجاری در مقایسه با سال گذشته، کاهش تجارت جهانی بوده که در ایران نیز تاثیر داشته و از سوی دیگر حذف آمار‌های صادرات برق و انرژی از تجارت با عراق موجب تغییر در ارقام شده است.

آل اسحاق با بیان اینکه ممنوعیت صادرات و واردات برخی کالا‌ها در قوانین دو کشور نیز مزیت بر علت برای تغییر در آمار تجاری شده است، تصریح کرد: تلاش‌ها به‌گونه‌ای بوده که تا پایان سال به رقم ۱۰ میلیارد دلار تجارت با این کشور دست یابیم که بهبود عملکرد بر این موضوع تاکید دارد.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به کشورمان، گفت ۹ محور در این بخش مورد توجه قرار گرفت که بخشی از آن سیاسی و امنیتی بود، اما سرمایه‌گذاری‌های مشترک و همکاری‌های نفتی در بخش اقتصادی در این سفر مطرح شد؛ از سوی دیگر تغییراتی در روند صادرات نیز مورد توجه قرار گرفت.

آل اسحاق افزود در مجموع ایران و عراق برای بهبود روابط و تغییر شرایط پولی و بانکی توافق کردند تا بانک‌های مرکزی دو کشور وضع موجود را تسهیل و مشکلات را مرتفع کنند.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.