صفحه اصلی / اسلایدر / ارزانی ۲۰ درصدی کالاهای اساسی به دلیل وفور عرضه
ارزانی ۲۰ درصدی کالاهای اساسی به دلیل وفور عرضه

ارزانی ۲۰ درصدی کالاهای اساسی به دلیل وفور عرضه

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به کاهش تا ۲۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی در چند ماه گذشته گفت: خوشبختانه بازار به سمت ثبات حرکت می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اخیرا در گزارشی از بازار کالاهای اساسی اعلام کرده بود: تقاضای مواد غذایی به‌شدت کاهش داشته است؛ به‌طوری‌که اگر پیش از این یک فروشگاه یک کامیون روغن می‌خرید و هزینه آن ۷۰‌، ۸۰ میلیون تومان می‌شد، حالا همان حجم روغن ۳۰۰، ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. در این رابطه با رضا کنگری، رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت‌و گو کردیم؛

وی با رد ادعای افزایش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر گفت: تورم از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱ حاکم بود اما خوشبختانه از ابتدای اردیبهشت ماه به بعد تورم روند کاهشی ۱۰ الی ۱۵ درصدی داشته است. رئیس اتحادیه بنکداران درباره قیمت کالاهای اساسی گفت: قیمت‌ها به ویژه در کالاهای اساسی برنج و روغن در ۴ ماه گذشته کاهش قیمت ۱۵ الی ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

کنگری افزود:  قیمت عمده یک حلب روغن ۵ کیلویی از ۴۰۰ هزار تومان به ۲۹۵ هزار تومان کاهش یافته و قیمت عمده فروشی روغن مایع ۹۰۰ گرمی از ۶۸ هزار تومان به حدود ۵۵ تا ۵۶ هزار تومان کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران افزود: قیمت هر کیلوگرم برنج اعلا در حال حاضر بین ۹۰ تا ۱۱۵ هزار تومان است و این در حالی است که تا دو ماه پیش قیمت هر کیلوگرم برنج اعلا بین ۱۰۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود. وی در مورد ادعای رکودی که از سوی سخنگوی این اتحادیه در رسانه‌ها مطرح شده است گفت: رکود به جهت عرضه زیاد ایجاد شده است و این به معنای حرکت بازار به سمت ثبات است.

کنگری با اشاره به اینکه اکنون کالاها به وفور در بازار عرضه می‌شود گفت: این موضوع سبب شده که نه در بازار کمبود کالا وجود داشته باشد و نه تورمی را در بازار شاهد باشیم بنابراین عرضه زیاد و متناسب شدن آن با تقاضا بازار را به سمت ثبات به پیش می برد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.