صفحه اصلی / اجتماعی / محیط زیست / منابع آبی تهران با ۲۸۳ میلی‌متر بارش در سال به پایداری می‌رسد
منابع آبی تهران با ۲۸۳ میلی‌متر بارش در سال به پایداری می‌رسد

منابع آبی تهران با ۲۸۳ میلی‌متر بارش در سال به پایداری می‌رسد

تهران برای به پایداری رسیدن منابع آبی، نیازمند 283 میلی‌متر بارش در سال است، در حالی که متوسط بارندگی‌های سال گذشته این استان 207 میلی‌متر بوده است.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تهران برای به پایداری رسیدن منابع آبی، نیازمند ۲۸۳ میلی‌متر بارش در سال است، در حالی که متوسط بارندگی‌های سال گذشته این استان ۲۰۷ میلی‌متر بوده است.

علی‌اکبر ملکوتی، مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آب و فاضلاب استان تهران وضعیت منابع آب تهران را همچنان شکننده ارزیابی و تصریح کرد: در حالی که ۱۰ روز تا زمستان باقی مانده، استان تهران تنها ۳۱ میلی‌متر بارش داشته است و همچنان اوج مصرف آب در این کلان‌شهر بر مدار ۴۰ هزار لیتر در ثانیه است؛ این میزان مصرف آب برای روزهای سرد و به‌ویژه چنین شرایطی بالاست.

ملکوتی با اشاره به این‌که بارش‌های پراکنده درمانی برای خشکسالی انباشته این شهر نخواهد بود، ادامه داد: در روزهای اخیر ذخیره روزانه آب مخازن شهر تهران یک میلیون مترمکعب بوده است، در صورتی‌که در شرایط نرمال ذخیره مخازن آب شهر تهران باید یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب باشد.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران با بیان این‌که قیمت تمام‌شده هر مترمکعب آب در شهر تهران، حدود ۳۶۶۰ تومان است، گفت: هم اکنون تقریبا یک سوم قیمت تمام‌شده تامین آب بابت آب‌بها از مردم دریافت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که آب در تهران به سختی تامین و با قیمتی بسیار پایین عرضه می‌شود، ضروری است برای عبور از این شرایط شکننده، شهروندان تهرانی در مصارف خود اصول مدیریت مصرف را مد نظر قرار دهند و از مصارف غیرضروری آب مانند شست‌و‌شوی پارکینگ و پیاده‌روها، شست‌وشوی خودرو و…. پرهیز کنند.

مدیر بهره‌برداری از تاسیسات آب شهری آبفای استان تهران بر ضرورت تغییر رفتار و حرکت به سوی مصرف بهینه آب تاکید کرد و گفت: این امر علاوه بر پایداری منابع آب شرب، تضمینی بر توزیع عادلانه آب در پایتخت خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۱۰/۰۴؛ تداوم فعالیت سامانه بارشی در کشور/ هشدار سرما و یخبندان در ۱۵ استان

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از تسنیم، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.