صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / سقوط موقت ایلان ماسک از عنوان ثروتمندترین فرد جهان
سقوط موقت ایلان ماسک از عنوان ثروتمندترین فرد جهان

سقوط موقت ایلان ماسک از عنوان ثروتمندترین فرد جهان

ایلان ماسک که مالک توییتر است، روز چهارشنبه برای مدت کوتاهی عنوان ثروتمندترین فرد جهان را در پی افت ارزش سهامش در شرکت خودروسازی تسلا از دست داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، فوربس گزارش کرد برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت ال‌وی‌ام‌اچ که صاحب برند لوکس لوئی ویتون است و خانواده اش، روز چهارشنبه عنوان ثروتمندترین فرد جهان را تصاحب کردند اما با ثروت شخصی ۱۸۵.۳ میلیارد دلار، به رتبه دوم بازگشتند.

ماسک که از سپتامبر سال ۲۰۲۱ رتبه نخست فهرست ثروتمندترین افراد جهان فوربس را در اختیار داشته، ثروتی به ارزش ۱۸۵.۷ میلیارد دلار دارد. ماسک عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از جف بزوس، بنیانگذار آمازون گرفت.

ارزش سهام تسلا که از زمان پیشنهاد ماسک برای خرید توییتر در اوایل امسال، بیش از ۴۷ درصد سقوط کرده است، ۲.۷ درصد کاهش داشت.

ثروت خالص ایلان ماسک هشتم نوامبر که سرمایه گذاران تسلا، به دلیل نگرانی از تمرکز بیش از حد ایلان ماسک به توییتر، سهام این شرکت خودروسازی ارزشمند را فروختند، به پایین ۲۰۰ میلیارد دلار سقوط کرد. تسلا نیمی از ارزش بازار خود را از دست داده است و ثروت خالص ایلان ماسک از زمان پیشنهاد وی برای خرید توییتر در آوریل، تقریبا ۷۰ میلیارد دلار نزول کرده است. ماسک در اکتبر با تامین ۱۳ میلیارد دلار وام و ۳۳.۵ میلیارد دلار تعهد سهام، قرارداد خرید توییتر را نهایی کرد.

بر اساس گزارش رویترز، علاوه بر تسلا، ماسک مدیریت شرکت هوافضای اسپیس ایکس و استارتاپ نورالینک را برعهده دارد.

همچنین مطالعه کنید:

جزییات ارسال در دیجی‌کالا/یک سفارش، چند هزینه ارسال

به گزارش کسب و کار نیوز، وقتی در یک خرید اینترنتی چند کالا سفارش می‌دهید، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.