صفحه اصلی / اقتصادی / انرژی / اوضاع تامین گاز نیروگاه‌ها/ ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کند
اوضاع تامین گاز نیروگاه‌ها/ ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کند

سخنگوی صنعت برق:

اوضاع تامین گاز نیروگاه‌ها/ ۱۴ نیروگاه مازوت مصرف می‌کند

سخنگوی صنعت برق گفت: در حال حاضر بیش از 75 درصد از سوخت نیروگاهی کشور توسط گاز تامین می‌شود و بقیه سوخت گازوئیل و مقدار کمی نیز مازوت مصرف می‌کنیم.

مصطفی رجبی‌مشهدی درباره تامین سوخت نیروگاه‌ها اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از سوخت نیروگاهی کشور توسط گاز تامین می‌شود و بقیه سوخت گازوئیل و مقدار کمی نیز مازوت مصرف می‌کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت تحویل گاز به نیروگاه‌ها نسبت به سال قبل بهتر است، افزود: شرکت گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی تلاش می‌کنند که سوخت بیشتری به نیروگاه‌ها برسانند تا در زمستان مشکلی نداشته باشیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: در شرایطی که هوا سرد شود و مصرف گاز در بخش تجاری و خانگی افزایش پیدا کند لاجرم باید از سوخت مایع بیشتری استفاده می‌کنیم اما فعلا شرایط اینگونه نشده است.

وی درباره احتمال کمبود تامین گاز نیروگاه‌ها با توجه به رشد مصرف و افت تولید در میادین گازی تاکید کرد: خوشبختانه گاز تحویلی به ما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، یعنی حداقل ۲۵ درصد گاز بیشتری تحویل می‌دهند. البته گاز تحویلی بستگی به شرایط آب و هوا دارد اگر هوا خیلی سرد شود به ناچار مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری افزایش پیدا می‌کند و ما باید از سوخت مایع بیشتری استفاده کنیم.

رجبی‌مشهدی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی شده که هوای زمستان امسال نرمال باشد امیدواریم که مشکلی پیش نیاید.

وی یادآور شد: از ۱۳۲ نیروگاه موجود در کشور، سوخت دوم ۱۴ نیروگاه مازوت و بقیه گازوئیل مصرف می‌کنند. یعنی کمتر از ۱۰ درصد می‌توانند از مازوت استفاده کرده و بقیه قادر به مصرف نیستند.

سخنگوی صنعت برق بیان داشت: در نیروگاه‌های اطراف تهران بیش از ۱۰ سال است که از مازوت استفاده نشده است.

همچنین مطالعه کنید:

افزایش صادرات نفت ایران به بالاترین رقم در ۶ سال گذشته

به گزارش کسب و کار نیوز ، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز طی گزارشی نوشت: صادرات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.