صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / اصلاح رویکرد واگذاری زمین در مناطق آزاد / آغاز بررسی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ مناطق
اصلاح رویکرد واگذاری زمین در مناطق آزاد / آغاز بررسی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ مناطق

اصلاح رویکرد واگذاری زمین در مناطق آزاد / آغاز بررسی بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ مناطق

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شواریعالی مناطق ازاد از بررسی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ مناطق آزاد تجاری-صنعتی کشور خبرداد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، محسن حیدری بابیان اینکه این جلسات با حضور مدیران طرح و برنامه مناطق آزاد درحال برگزاری است افزود: طی این جلسات درآمدها، هزینه‌ها، منابع و مصارف مناطق آزاد بررسی می‌شود.
وی گفت: از منابع درآمدی می توان به اخذ عوارض براساس قانون چگونگی ادارۀ مناطق آزاد و اجاره بها و از مصارف سازمان‌ها نیز می توان به پیش‌بینی اعتبار طرحهای عمرانی و سرمایه‌گذاری مناطق اشاره کرد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور مناطق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد با اشاره به اصلاح رویکرد واگذاری زمین از فروش به سایر روش‌های مشارکتی در دوره جدید مدیریت مناطق آزاد، گفت: مقرر شده تا سازمان‌های مناطق آزاد به‌جای فروش زمین که علاوه‌بر ازدست‌رفتن منابع سازمانی، هیچ ارزش‌افزوده‌ای نیز ایجاد نمی‌کند، نسبت به مشارکت در اجرای طرح ‌های سرمایه‌گذاری مانند مشارکت عمومی ـ خصوصی یا اجاره یا واگذاری حق بهره‌برداری اقدام کنند .
جلسات بررسی اصلاحیه بودجه ۱۴۰۱ و بودجه پیشنهادی ۱۴۰۲ مناطق آزاد کشور از ۱۵ آذرماه تا ۱۱ دی‌ماه با حضور نمایندگان هفت منطقه آزاد ارس، اروند، انزلی، چابهار، قشم، کیش و ماکو به میزبانی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد آغاز شد و درحال برگزاری است.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.