صفحه اصلی / اجتماعی / بهترین خبرگزاری های اخبار ملارد
بهترین خبرگزاری های اخبار ملارد

بهترین خبرگزاری های اخبار ملارد

در سال های اخیر خبرگزاری های زیادی شروع به فعالیت کرده اند. بیشتر خبرگزاری ها به خبرهای عمومی همچون اخبار داخلی، سیاست، اقتصاد، ورزش و ... می پردازند و خبرگزاری های کمی هستند که به اخبار شهرستان ها بپردازند.

در استان تهران، شهرستان هایی همچون ملارد، شمیرانات، ری و … وجود دارند که به اخبار این شهرستان ها در بین خبرگزاری ها کم پرداخته شده است. در این مقاله تصمیم داریم با خبرگزاری هایی که به اخبار شهرستان ملارد می پردازند؛ آشنا شویم.

ایرنا
سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی که بیشتر با نام ایرنا آن را می شناسیم، خبرگزاری مادر و رسمی دولت می باشد و زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کند. این خبرگزاری در سال ۱۳۱۳ با نام خبرگزاری پارس در وزارت امور خارجه فعالیت خود را آغاز کرد. در سال ۱۳۶۰، با تصمیم نمایندگان مجلس نام خبرگزاری پارس به خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) تغییر نام داد. این رسانه یکی از بهترین خبرگزاری ها در حوزه سیاست، اقتصاد، جامعه، فرهنگ، استان ها و … می باشد.
گردآوری اخبار ایران و جهان مهمترین کارکرد و وظیفه بنیادین و اولیه ایرنا بود. در سال های بعد کار نگارش گزارش‌ های خبری، تحلیلی، تفسیری و پژوهشی، مصاحبه‌ های تخصصی و نیز انتشار بولتن های موضوعی، راهبردی و نظرسنجی را بر عهده گرفت که این وظایف تا به امروز همچنان ادامه دارد.
فرآیند تهیه اخبار در ایرنا همچون بسیاری از خبرگزاری‌ های حرفه ‌ای به دست سردبیران، خبرنگاران حوزه‌ های گوناگون و رابطان خبر صورت می‌ گیرد. ایرنا در بیشتر استان ها و شهرهای کشور، خبرنگارانی دارد که کار گردآوری اخبار و گزارش‌ ها و ارسال آن به سازمان مرکزی را بر عهده دارند. گردآوری اخبار و گزارش‌ ها در شهرستان‌ ها زیر نظر هشت منطقه خبری صورت می ‌گیرد و هر منطقه تعدادی از استان‌ های کشور را زیر پوشش قرار می ‌دهد. اخبار و گزارش‌ ها توسط رابطین خبری و خبرنگاران شهرستان ‌ها تهیه و پس از ارسال به منطقه، آن را به‌ طور مستقیم بر روی خروجی‌ های سازمان قرار می ‌دهند که این اقدام به منظور تمرکززدایی و سرعت بخشیدن به ارسال خبرها صورت گرفته می گیرد.
آدرس وبسایت: https://www.irna.ir/

شجر نیوز


شجر نیوز در سال ۱۳۹۹ با هدف ارتقا سطح آگاهی علمی، فعالیت خود را آغاز کرد. این خبرگزاری به دنبال گسترش فرهنگ انتشار موثق اخبار و به ثمر رساندن پیشرفت و توسعه کشور می باشد. اصول خبری خبرگزاری شجرنیوز بر ۴ اصل صحت، دقت، سرعت و بی طرفی استوار است که در کلیه سطوح تولید و انتشار خبر از سوی تمامی خبرنگاران رعایت می شود.
این خبرگزاری ضمن پایبندی به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی و رعایت اصول و اخلاق حرفه ای در رسانه ها، تلاش می کند تا موثق ترین اخبار و نقد و بررسی ها را ارائه کند. شجر نیوز صرفا یک خبرگزاری نیست بلکه با محوریت قرار دادن شعار خود “به شجر فاش شود نیک و بد هر ثمری” تلاش دارد تا بیشتر با اخباری که به شکل گیری آزاد افکار عمومی نقش دارد، تاکید نماید.
خبرگزاری شجر نیوز در حوزه های مختلفی همچون اقتصاد، سیاست، دانش و فناوری، ورزش و … فعالیت می کند و همچنین به اخبار شهرستان های تهران بخصوص ملارد می پردازد. از طریق این خبرگزاری می توانید اخبار را زودتر از خبرگزاری های دیگر کسب کنید.
آدرس وبسایت: https://shajarnews.ir/

خبرگزاری مهر
خبرگزاری مهر فعالیت آزمایشی خود را در اسفند سال ۱۳۸۱ با زبان‌ های فارسی و انگلیسی آغاز کرد. در تیر ماه ۱۳۸۲، با مدیر عاملی پرویز اسماعیلی فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز نمود. خبرگزاری مهر در سال ۱۳۸۵ عضو رسمی اتحادیه خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) شد. در سال ۲۰۰۹ این خبرگزاری میزبان سی و یکمین اجلاس اوآنا در تهران شد و همچنین مبتکر تهیه پرچم برای اوآنا بود. در سال ۱۳۹۰ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشارات رسانه مهر را دریافت کرد.
خبرگزاری مهر در حال حاضر، دارای ۴ اداره کل اخبار داخلی، اخبار خارجی، اخبار استان‌ ها و رسانه‌ های نو می باشد. بخش اخبار داخلی در قالب چند سرویس خبری فعال در حوزه‌ های فرهنگ، هنر، دانش و فناوری، جامعه، اقتصاد، ورزش، سیاست و … فعالیت می ‌کند. اداره کل اخبار خارجی مهر، در دو بخش بین‌ الملل و زبان‌ های خارجی فعال می باشد و اداره رسانه ‌های نو نیز به تولید محتوا برای شبکه‌ های اجتماعی، فیلم، اینفوگرافیک و.. مشغول است.
سازمان تبلیغات اسلامی صاحب امتیاز این خبرگزاری می باشد و مدیرعامل مهر همزمان مدیریت روزنامه تهران تایمز را نیز عهده ‌دار است. مدیرعامل کنونی خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز، محمد شجاعیان زنجانی است. این خبرگزاری ۵ دفتر منطقه ‌ای و ۳۰ نماینده استانی فعال در سراسر کشور دارد و بیش از ۳۰۰ خبرنگار و ویراستار در دفاتر آن مشغول به کار هستند.
آدرس وبسایت: https://www.mehrnews.com/

خبرگزاری تسنیم


خبرگزاری تسنیم یک خبرگزاری خصوصی و وابسته به سپاه پاسداران می باشد. این خبرگزاری در ۲۲ آبان ۱۳۹۱ با حضور علی‌ اکبر ولایتی تاسیس شد. صاحب امتیاز این خبرگزاری، موسسه آتی ‌سازان فرهنگ تسنیم می باشد. در خبرگزاری تسنیم به موضوعات مختلفی همچون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، بین‌المللی و … پرداخته شده است.
آدرس وبسایت: https://www.tasnimnews.com/

خبرگزاری آنا
خبرگزاری آنا از ابتدای اردیبهشت ۱۳۸۳ به‌ عنوان سایت خبری دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد و پس از چند تغییر مدیریتی، در سال ۱۳۹۱ موفق به اخذ مجوز رسمی خبرگزاری گردید. تا پیش از دریافت مجوز رسمی، باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، به عنوان رسانه رسمی وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی شناخته می ‌شد.
آدرس وبسایت: https://ana.press/

همچنین مطالعه کنید:

افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه

به گزارش کسب و کار نیوز، جعفر تشکری هاشمی در مورد نرخ جدید کرایه وسایل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.