صفحه اصلی / اقتصادی / صنعت و معدن / ایران در “نسبت صادرات به تولید”، بالاتر از بزرگان جهانی فولاد ایستاد
ایران در “نسبت صادرات به تولید”، بالاتر از بزرگان جهانی فولاد ایستاد

ایران در “نسبت صادرات به تولید”، بالاتر از بزرگان جهانی فولاد ایستاد

ایران در طی ماه سپتامبر، توانست در "نسبت تولید به صادرات فولاد" جایگاهی بالاتر از بزرگان جهانی فولاد کسب کند. کشورمان طی ماه سپتامبر سال جاری میلادی، 40درصد تولیدات این بخش را روانه بازارهای صادراتی کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، ایران در مدت مورد بررسی ۱.۱ میلیون تن فولاد به بازارهای هدف صادر کرد به طوری که نسبت تولید به صادرات به عدد ۴۰درصد رسید. تولید فولاد ایران در ماه سپتامبر به بیش از ۲.۷ میلیون تن رسیده بود.

عملکرد “صادرات به تولید” بزرگان فولاد

چین که مقام نخست تولید جهانی فولاد را در اختیار دارد، در ماه سپتامبر حدود ۶.۲ میلیون تن فولاد صادر کرده است که نسبت به تولید(۸۶.۹ میلیون تن) معادل هفت درصد است.

هند به عنوان دومین تولیدکننده فولاد دنیا، در ماه سپتامبر امسال، حدود ۰.۸ میلیون تن فولاد صادر کرده است که نسبت به تولید(۹.۹ میلیون تن) معادل هشت درصد تولید این کشور است.

ژاپن به عنوان سومین تولیدکننده فولاد، در ماه یاد شده ۲.۴ میلیون تن فولاد صادر و ۷.۲ میلیون تن فولاد تولید داشته است. این عملکرد معادل ۳۳ درصد تولید است.

تولید فولاد ایران سالانه به مرز ۲۸ میلیون تن رسیده که این امر سبب شده، رتبه دهم تولید فولاد در جهان، در اختیار کشور مان قرار گیرد. لازم به یادآوری است که ایران در افق ۱۴۰۱، برنامه دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تنی فولاد را هدفگذاری کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

فاصله ۲۲ درصد تولید خودرو با برنامه ها/ تولید به هدف نرسید

به گزارش کسب و کار نیوز، سال گذشته یک میلیون و ۳۴۸ هزار دستگاه خودرو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.