صفحه اصلی / اسلایدر / وزیر کار: صندوق املاک به بازار ارز و سکه کمک می‌کند
وزیر کار: صندوق املاک به بازار ارز و سکه کمک می‌کند

وزیر کار: صندوق املاک به بازار ارز و سکه کمک می‌کند

کسب و کار نیوز- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صندوق املاک و مستغلات می‌تواند نقدینگی سرگردان خرد که در کشور وجود دارد را به خود جذب و به سایر بازارها مانند ارز و سکه هم کمک کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، صولت مرتضوی در مراسم رونمایی از نخستین صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات با اشاره به راه‌اندازی این صندوق گفت: اقدام مبارکی در حوزه اقتصاد رخ می‌دهد. صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات می‌تواند بستری برای حسن و تدبیر باشد. یعنی سرمایه‌های اندک را به سرمایه کثیر تبدیل و از سوی دیگر بستر اقتصاد تعاونی را فراهم کند.

وی ادامه داد: در اصل ۴۴ قانون اساسی، اقتصاد ایران به سه بخش تقسیم می‌شود، بخش دولتی، بخش تعاونی و بخش خصوصی که با سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، به دولت اجازه داده شد بخشی از اقتصاد دولتی، به تعاونی‌ها واگذار شود. این کار مبارک بسترساز مشارکت مردم در اقتصاد تعاونی است و یکی از نیازهای کشور را هم برطرف می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه شاید مهم‌ترین دغدغه هر جوان ایرانی مسکن باشد، عنوان کرد: صندوق املاک و مستغلات صرفا شامل بخش دولتی نمی‌شود. در بخش دولتی سال‌ها بحث مولدسازی مطرح می‌شود که بنا به دلایل مختلف نتوانستیم به آن عمل کنیم. هم می‌توانیم مولدسازی اموال دولتی را داشته باشیم، هم بخش خصوصی ملکش را بیاورد و هم هر کس هرقدر توان دارد را وارد این بازار کند. این سرمایه همواره رو به افزایش است.

مرتضوی با بیان اینکه قدرت نقدشوندگی صندوق املاک بالاست، گفت: مانند النگویی است که بانوان دارند و هر زمان نیاز دارند می‌توانند آن را بفروشند و به پول تبدیل کنند. می‌توان به چندجانبه‌گرایی صندوق‌ها هم توجه کرد، زیرا مشارکت شهرداری‌ها را هم به مدد می‌طلبد.

وی ادامه داد: صندوق املاک و مستغلات می‌تواند نقدینگی سرگردان خرد که در کشور وجود دارد را به خود جذب و به سایر بازارها هم کمک کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.