صفحه اصلی / اصناف / برندها / معرفی و آشنایی با دوره MBA گرایش بازرگانی؛ دوره MBA بازرگانی
معرفی و آشنایی با دوره MBA گرایش بازرگانی؛ دوره MBA بازرگانی

معرفی و آشنایی با دوره MBA گرایش بازرگانی؛ دوره MBA بازرگانی

در این مقاله معرفی دوره MBA بازرگانی در دستور کار قرار دادهایم. زمانی که بحث دورههای امبیای پیش میآید افراد زیادی بهطور دقیق درباره آن اطلاع ندارند یا اطلاعات آن‌ها ناقص است. بسیاری هنوز نمیدانند که میشود برای چنین آموزشی، یک گرایش خاص مشخص کرد و در همان حوزه تحصیل را ادامه داد.

بازرگانی نیز یکی از گرایشهای مهم MBA است و سالانه افراد زیادی در آن مشغول به تحصیل میشوند. در این دوره بازرگانی از پایه آموزش داده میشود و رفته‌رفته نیز رنگ حرفهای پیدا میکند. اگر شما هم میخواهید درباره این موضوع اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، پیشنهاد میکنم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مدرک دوره MBA
به مدرک mba، گواهی کارشناسی ارشد مدیریت کسبوکار نیز گفته میشود. با تحصیل در این حوزه، شما مهارتهای زیادی در زمینه بازاریابی، رهبری و مدیریت فرا خواهید گرفت. آموزش در این حوزه میتواند از طریق دورههای مختلف آموزشی انجام شود که در ادامه بیشتر درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد. کسب چنین مدرکی به مدیران ارشد کمک میکند که به فعالیتهای خود نظم جدیدی دهند، امور را با اصول جدیدی پیش ببرند و راحت به اهداف از پیش تعیینشده خود دست پیدا کنند. چنین آموزشی باعث میشود که فرصتهای جدید ساخته و پرداخته شوند و به مرحله بهرهبرداری برسند. در ادامه به مزایای این مدرک و موارد دیگری از این دست اشاره خواهیم کرد.

بررسی انواع دورههای MBA
پیش از معرفی دوره MBA بازرگانی بد نیست انواع این دورههای را به شکل کوتاه بررسی کنیم. دورههای آموزشی مدیریت کسبوکار را در حالت کلی باید به ۲ آموزش حضوری و غیرحضوری تقسیم کرد. به لحاظ کیفی شما میتوانید از هر دو آن‌ها یک سطح دانشی دریافت کنید. با این تفاوت که از نظر برخی از افراد دورههای غیرحضوری بازدهی کافی را ندارند. این مورد نیز کاملا بستگی به خود شخص خواهد داشت. چرا که به لحاظ سرفصل، تمرینات و سطح آموزشی، دوره حضوری از دوره مجازی چیزی کم ندارد.

معرفی دوره MBA بازرگانی
در این قسمت باید به معرفی دوره MBA بازرگانی بپردازیم. بازرگانی یکی از مشاغل جذاب و پردرآمد است. عمده کار بازرگانان در حیطه صادرات و واردات کالاست. مباحثی مربوط به ارز، گمرک، اسناد گمرکی و ورود و خروج کالا همگی به این شاخه مربوط هستند. فعالان حوزه بازرگانی شامل، صاحبان شرکتهای بازرگانی، خود شخص بازرگانان و افرادی از این دست میتوانند در دورهای که قصد معرفیاش را داریم شرکت کنند. دوره مدیریت ارشد بازرگانی از جمله دورههایی است که میتواند سطح کاری شما را نسبت به رقبا تا حد زیادی افزایش دهد.

MBA مناسب چه کسانی است؟
برای دادن پاسخ دقیقی به این سوال باید اول گرایش خود را مشخص کنید. MBA یک کلیت درباره مدیریت است. گرایش انتخابی شما هدف نهایی در این رشته را مشخص میکند. با توجه به موضوع در این بخش نیز درباره گرایش بازرگانی بحث میکنیم. بازرگانی از جمله فعالیتهایی است که ورود به آن بدون دانش فنی مناسب غیرممکن است. به این دلیل که رقبای حاضر در آن اکثرا از سطح دانش خوبی برخوردار هستند و دیگران برای هم‌سطح شدن با آن‌ها باید دانش بیشتری کسب کنند.
دوره امبیای دقیقا آموزشی است که شما را از افراد زیادی پیش خواهد انداخت. اگر میخواهید در حوزه بازرگانی مهارتهای جدیدی کسب کنید و سطح دانشی خود را بالا ببرید این دوره را به شما پیشنهاد خواهیم کرد.

مدرک MBA درآمد من را افزایش میدهد؟
پاسخ این سوال نیز بستگی به نگاه شما خواهد داشت. برخی از افراد مدرک و گواهینامه را به‌منزله یک برگه جادویی میبینند که باید برایشان پول در بیاورد. درحالی که مدرک به‌خودی‌خود ارزشی ندارد. زمانی که نتوانید از دانش به دست آمده استفاده کنید، عملا هزینه مالی و زمانی شما حیف خواهد شد. به همین دلیل تنها افرادی پس از گذراندن دوره و اخذ مدرک موفق میشوند که از دانش خود استفاده کنند و آن را در مسیر پولسازی به کار بگیرند. این آموزش شما را از سطح متوسط بیرون خواهد آورد به سطح حرفهای خواهد برد. زمانی که چنین اتفاقی بیفتد به همین اندازه باید درآمد شما دستخوش تغییر شود. در این صورت دوره موفقیتآمیز بوده و شما استفاده لازم را از دوره کردهاید.

هزینه شرکت در دوره MBA بازرگانی

شاید نتوان برای این مورد عدد دقیقی مشخص کرد اما میتوان حوالی آن را به دست آورد. دوره مدیریت کسبوکار در گرایش بازرگانی یک رشته پولساز و پرطرفدار است. افرادی که به سراغ چنین آموزشی میروند معمولا بابت هزینه نگرانی ندارند. چراکه این دوره را یک سرمایهگذاری دریافتهاند. دوره شما کالایی نیست که با پرداخت پول مصرف شود و دیگر سودی به شما نرساند. چنین دورههایی میتواند به شما نقشه راه پولسازی را نشان داده و خود منتظر حرکت بعدی شما باشند. در واقع مهمترین عامل در این راه خودتان هستید که به کمک ابزار دوره باید بتوانید راه را سریعتر طی کنید.

مزایای شرکت در دوره MBA بازرگانی
در این قسمت به بررسی مزایای شرکت در این دوره خواهیم پرداخت. از مزایای مهم آن به مواردی مثل:
⦁    آشنایی حرفهای با دنیای بازرگانی
⦁    یادگیری بسیاری از مباحث رسمی
⦁    آشنایی به نقش طرفین درگیر موضوع
⦁    کسب مهارتهایی فوقالعاده در حوزه بازرگانی
⦁    افزایش دانش و بیشترین شدن دقت در شکار فرصتها
⦁    امکان استفاده از ابزارهای جدید برای راندمان بهتر
اشاره کرد. از دیگر مزایا باید به مدرکی معتبر اشاره داشت که در بیشتر مواقع راهگشا برای شما خواهد بود. این مدرک معتبر بدون دانش کافی کارساز نیست اما زمانی که سرفصلهای دوره را به خوبی فراگرفته باشید مدرک نیز برای شما مفید خواهد بود.

سرفصل‌های دوره MBA بازرگانی
⦁    مقدمهای بر بازرگانی
⦁    تاریخچه بازرگانی
⦁    تعریف بازرگان
⦁    وظایف بازرگان
⦁    آشنایی با خدمات بازرگانان به تولیدکنندگان و مصرفکنندگان
⦁    آشنایی با انواع بازرگانی
⦁    آشنایی با خدمات بازرگانان به اقتصاد کشور و تاثیرات آن
⦁    آشنایی با انواع واحدهای بازرگانی
⦁    آشنایی با مباحثی مثل شرکت محدود، بازرگانی خارجی، اتاق بازرگانی و حیطه فعالیت آن، تجارت متقابل، بازارشناسی، انبارداری گمرکی و بازرسی در حوزه بازرگانی
⦁    آشنایی با اصول مثل علائم اختصاری تجاری، اسناد حمل و بارنامه، انواع مختلف اسناد بازرگانی، انواع قرارداد، مفهوم واردات و هزینهها، تعرفه و عوارض گمرکی
⦁    به همراه چندین سرفصل تخصصی دیگر در حوزه بازرگانی

دوره MBA بازرگانی و گواهی آن مورد تایید وزارت علوم است؟
در آخرین بخش معرفی دوره MBA بازرگانی به این سوال پاسخ خواهیم داد. به طور کلی مدارک امبیای مورد تایید وزارت علوم هستند. با این حال در مواردی دیده میشد که مدرک پس از دریافت تایید نمیشود. به همین منظور سامانهای رسمی به کار افتاد تا اصالت گواهینامهها تایید شود. اگر مدرک شما دارای هولوگرام و مهر مربوطه است میتوانید از طریق سامانه اقدام کنید و نسبت به اصالت و اعتبار آن اطمینان حاصل نمایید. برای اینکه مشکلی از این نظر شما را تهدید نکند، یک مدرسه و آکادمی معتبر برای شرکت در دوره انتخاب کنید.

جمعبندی
در این مقاله با معرفی دوره MBA بازرگانی به زیروبم این موضوع پرداختیم. دوره MBA بازرگانی مناسب افرادی است که حوزه بازرگانی مشغول به فعالیت هستند و قصد گسترش و توسعه کسبوکار خود را دارند. در این دوره اصول و پایههای بازرگانی نیز به افراد آموزش داده میشود. این یعنی که افراد مبتدی و بدون دانش در این حوزه نیز میتوانند از دوره استفاده لازم را ببرند. گواهی پایان دوره این کورس توسط وزارت علوم تایید شده و برای شما به‌منزله یک مدرک رسمی خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.