صفحه اصلی / اقتصادی / مبلغ یارانه ۱۴۰۲ چقدر است؟
مبلغ یارانه ۱۴۰۲ چقدر است؟

میرکاظمی پاسخ داد:

مبلغ یارانه ۱۴۰۲ چقدر است؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه در اظهاراتی گفته، به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اکوایران، رئیس سازمان برنامه و بودجه در رابطه با تصمیم گیری برای ادامه دار بودن پرداخت یارانه ۴۰۰ هزار تومانی یا ارائه کالابرگ در لایحه بودجه ۱۴۰۲ اظهار کرده، هنوز به این مرحله نرسیده ایم. فعلا کار بر روی منابع و مصارف در حال انجام است. باید درآمد ها و منابع و حقوق ها و غیره مشخص شود. بحث یارانه ها در تبصره ۱۴  مورد بررسی قرار می گیرد و هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

به گفته مسعود میرکاظمی، به احتمال زیاد همین میزان یارانه برای سال آینده ادامه داشته باشد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در لایحه بودجه ۱۴۰۲ کالابرگ منتفی می‌شود و یارانه نقدی ۴۰۰ هزار تومانی ادامه دارد به برنا گفته، بر روی سامانه باید کار شود و سامانه آمادگی پیدا کند و به شکل نمونه در یک استان و یا شهری اجرایی شود، اگر موفقیت آمیز باشد و مردم استقبال کنند حتما در لایحه بودجه ۱۴۰۲ لحاظ خواهد شد.

پس از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از کالاهای اساسی در ماه اردیبشهت، دولت وعده داد که با جایگزینی کالابرگ الکترونیکی افزایش قیمت ناشی از حذف ارز دولتی را جبران خواهد کرد. بر این اساس قرار شد تا جایگزینی کالابرگ الکترونیکی یارانه معیشتی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به ۹ دهک درآمدی پرداخت شود.

طبق اعلام اداره‌کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، در صورتیکه سرپرستان خانوار جزو دهک‌های اول تا سوم هستند، مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد و در صورتیکه جزو دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر فرد به حساب آنان واریز خواهد شد.

گفتنی است، محسن زنگنه، نایب‌رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس ۱۱ مهرماه امسال گفته بود که یارانه نقدی جایگزین ارز ترجیحی است و ارائه کالابرگ منتفی شده، چون زیرساخت آن وجود ندارد و دیگر تاثیر هم ندارد. اما معاون تجارت و خدمات وزارت صمت در نشست خبری اخیر خود این موضوع را رد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.