صفحه اصلی / اسلایدر / سیگنال منفی درهم به بازار دلار /رفت و برگشت قیمت سکه و طلا
سیگنال منفی درهم به بازار دلار /رفت و برگشت قیمت سکه و طلا

ارزپاشی بانک مرکزی در 31 شعبه

سیگنال منفی درهم به بازار دلار /رفت و برگشت قیمت سکه و طلا

قیمت دلار امروز از کانال 36 هزار تومان فاصله گرفت و به کانال 35 هزار تومان برگشت از سوی دیگر به نظر می رسد سکه بازان افزایش قیمت دلار خوشبین هستند و با وجود حباب سکه از کانال 16 میلیون تومان حمایت می کنند.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصادنیوز ، قیمت دلار در روز های اخیر سه کانال ۳۴ ، ۳۵ و ۳۶ هزار تومان را تجربه کرده است. قیمت دلار روز گذشته تا بالای نیمه کانال ۳۶ هزار تومان بالا رفت اما در پایان معاملات نقدی اولین روز هفته  در محدوده ۳۶ هزار و ۱۰۰ تا ۳۶ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رسید.

روند پیشروی نرخ دلار کند شد

 روند پیشروی نرخ دلار امروز یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱ کند شد.قیمت دلار امروز از کانال ۳۶ هزار تومان فاصله گرفت و به کانال ۳۵ هزار تومان برگشت. نرخ دلار در ابتدای معاملات نقدی امروز با ۳۵ هزار و ۷۵۰ تومان مبادله شد. اما در نیمه ظهر به سمت  کانال ۳۶ هزار تومان حرکت کرد و بر روی ۳۵ هزار و ۹۲۰ تومان قرار گرفت.

قیمت دلار اصلاح شد

عده ای از معامله گران معتقد بودند بعد از چند روز صعود پی در پی، اصلاح شدن قیمت در بازار امروز طبیعی بوده است. از نظر این دسته از بازیگران ارزی نرخ دلار در بازار امروز اصلاح شد تا مسیر بعدی خود را تعیین کند.

سیگنال منفی نرخ حواله درهم به بازار دلار

عده ای از معامله گران با اشاره به عقبگرد نرخ حواله درهم می گفتند قیمت درهم امروز با گپ منفی باز شد و همین امر زمینه ساز دنده معکوس قیمت دلار در بازار آزاد شد. نرخ حواله درهم امروز با ۹ هزار و ۷۳۰ تومان مبادله شد که نسبت به روز قبل تقریبا ۱۲۰ تومان پایین تر بود .

مقاومت قیمت دلار در هرات و سلیمانیه

بازار دلار هرات و سلیمانیه امروز شاهد مقاومت بازیگران ارزی بود. نرخ دلار هرات امروز ۳۴ هزار و ۵۵۰ تومان بود که نسبت به نرخ روز  گذشته تفاوت چندانی نداشت. از سوی دیگر اسکناس آمریکایی در بازار سلیمانیه در محدوده ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رسید.

ارزپاشی بانک مرکزی در ۳۱ شعبه

  برخی از معامله گران مدعی بودند که تاکتیک جدید بانک مرکزی برای کنترل نرخ ارز موجب شده ترمز صعودی نرخ دلار اندکی درتهران کشیده شود.

روز پنجشنبه گذشته بود که نهاد مرکزی بازارساز  از نسخه جدید خود برای کاهش تب قیمت دلار در بازار آزاد رونمایی کرد. بانک مرکزی اعلام کرد خرید ارز از روز شنبه به صورت غیر حضوری هم امکان پذیر است. این دسته از بازیگران ارزی می گفتند  ارزپاشی بانک مرکزی در ۳۱ شعبه بانکی  موجب شده روند صعودی نرخ دلار کند شود.

با این حال نرخ دلار در معاملات فردایی امروز  بار دیگر به کانال ۳۶ هزار تومان رسید  برخی از معامله گران می گفتند مجموعه‌ای از عدم اطمینان‌های سیاسی و اجتماعی دلیل چنین رفتاری بیان می‌شود. از طرف دیگر شکست سطوح مقاومتی، ترس از بازارساز را تضعیف کرده و شاخص هیجان تقویت شده است. به همین خاطر هم تزریق‌های سنگین بازارساز بازدارنده نبوده است.

افزایش قیمت طلا و سکه

بازار جهانی طلا امروز یکشنبه تعطیل بود. قیمت اونس طلا روز گذشته بیش از ۸ دلار رشد کرد و به ۱ هزار و ۶۸۳ دلار رسید.در بازار داخلی ایران هم قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان گران شد و به ۱ میلیون و ۴۶۴ هزار و ۲۰۰ تومان رسید.

قیمت سکه امامی در ابتدای معاملات نقدی امروز با ۱۶ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان رسید. فلز زرد رنگ داخلی در نیمه ظهر بر روی ۱۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

این قیمت در مقایسه با با روز قبل ۵۰ هزار تومان بالاتر بود. به نظر می رسد سکه بازان افزایش قیمت دلار خوشبین هستند و با وجود حباب سکه از کانال ۱۶ میلیون تومان حمایت می کنند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.