صفحه اصلی / اجتماعی / مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی معلولین توسط بنیاد ۱۵ خرداد
مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی معلولین توسط بنیاد ۱۵ خرداد

مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی معلولین توسط بنیاد ۱۵ خرداد

مدیرعامل بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام از مناسب‌سازی 10 هزار منزل مسکونی معلولین خبر داد.

حمیدرضا علیان که در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ۱۵ خرداد، موسسه دانش‌بنیان برکت و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با موضوع دانش‌بنیان کردن اقلام توانبخشی در حوزه سلامت اجتماعی سخن می‌گفت، افزود: سال آینده و در قالب طرح «مثبت حرکت ۳» زمینه برای مناسب‌سازی ۱۰ هزار منزل مسکونی برای معلولین توسط بنیاد ۱۵ خرداد فراهم می‌شود.
مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد با اشاره به اجرای موفقیت‌آمیز پویش ملی «مثبت حرکت ۱» در سال گذشته اظهار داشت: در قالب طرح مذکور، تعداد ۳ هزار و ۶۰۰ دستگاه ویلچر به کودکان و نوجوانان زیر ۱۴ سال در سراسر کشور اهدا شد.
علیان با اشاره به آغاز پویش «مثبت حرکت ۲» با ارسال تجهیزات توانبخشی به مناطق کم‌برخوردار سراسر کشور اظهار داشت: امسال با تنوع بخشی به این اقلام و با خرید ۱۰ هزار دستگاه انواع تجهیزات توانبخشی با کیفیت مشتمل بر انواع ویلچر، عصا، تشک مواج، واکر و … به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال، پویش دوم را به سرانجام رساندیم و تلاش داریم در سال‌های بعد نیز به صورت گسترده‌تر در این زمینه فعالیت کنیم.
وی با اشاره به کارویژه‌های بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت اجتماعی از پایش هفتگی این برنامه‌ها خبر داد و گفت: تجهیز مراکز درمانی مناطق کم‌برخوردار، اعطای وام قرض‌الحسنه به زوج‌های نابارور، راه‌اندازی پارک ویژه معلولین و سالمندان، ارتقای امنیت تغذیه‌ای مادران باردار و شیرده، غربالگری و استعدادیابی ورزشی نوجوانان ، غربالگری پوسیدگی دندان ، تامین کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی ، غربالگری بینایی و تامین کمک هزینه عینک در مناطق کم برخوردار از جمله برنامه‌های ما در این حوزه است که امیدواریم برای جامعه هدف مفید باشد.


در ادامه این مراسم، مشاور حوزه توانبخشی بنیاد ۱۵ خرداد ضمن بیان فعالیت‌های انجام شده توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند رسیدگی به معلولین فقط وظیفه سازمان بهزیستی نیست و همه نهادهای انقلابی باید پای کار بیایند.
علی محمودنژاد با اشاره به مشکلاتی که معلولین در محیط خانه و اجتماع با آن مواجه هستند اظهار داشت: حمایت از معلولین نباید به اعطای ویلچر و عصا محدود شود. معلولین و توان‌یابان، نیازهای دیگری هم دارند که کمتر به آن توجه می‌شود. مثلا دستشویی اکثر منازل برای معلولین قابل استفاده نیست و بنده پیشنهاد می‌کنم در فاز بعدی این طرح، منزل معلولین مناسب‌سازی شود.
گفتنی است، تقدیر از خانواده شهید ابراهیم هادی ، معلولین مدال آور و شرکای اجتماعی بنیاد ۱۵ خرداد در حوزه سلامت اجتماعی و گرامیداشت یاد و خاطره شهید سید مصطفی خمینی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.