چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اصلی / اصناف / برندها / چرا در پاییز و زمستان باید به قشم سفر کرد؟
چرا در پاییز و زمستان باید به قشم سفر کرد؟

چرا در پاییز و زمستان باید به قشم سفر کرد؟

قشم بزرگ‌ترین جزیره غیرمستقل در جهان، بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس است. جزیره قشم، جایی است که گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. در این جزیره و جزایر اطرافش طبیعت بکر است و گردشگاه‌های دنج بیشتری، به ویژه در مقایسه با کیش، وجود دارد. این ویژگی‌ها قشم را به یک مقصد بی‌نظیر برای افرادی تبدیل کرده است که دوست دارند کمتر از تفریحات ساخته دست بشر استفاده کنند.

قشم مساحت ۱۴۹۱ کیلومتر مربع و وسعتی دو برابر و نیم جزیره بحرین دارد. ای جزیره دارای تمدنی کهن است و در دوره‌های مختلف تاریخی، به دلیل این که گذرگاه عبور کشتی‌های تجاری بوده، بسیار پررونق بوده است. اگر می‌خواهید بدانید که چرا در پاییز و زمستان باید به قشم سفر کرد؟ خوب است از موقعیت جغرافیایی قشم آگاه باشید: قشم از شمال به بندر عباس، از شمال شرقی به هرمز، از شرق به لارک، از جنوب به هنگام و از جنوب غربی به جزایر تنب می‌رسد که همه این مناطق برای گردشگری در فصل‌های سرد سال مقاصد مناسبی هستند و همسایگی آنها با قشم، باعث می‌شود که شما بتوانید در یک سفر به سمت جنوب ایران، از تمامی این مقاصد بازدید کنید.

قشم دارای اقامتگاه های فراوانی است
شاید کسانی که در پاییز و زمستان قصد سفر به قشم را دارند، با این پرسش روبه‌رو باشند که در کجا  اقامت کنند و چگونه اقامتگاه مناسب خود را پیدا کنند؟ خوشبختانه قشم یک جزیره پررفت‌وآمد است و به همین دلیل اقامتگاه‌های فراوانی در آن وجود دارد. شاید بتوان گفت در قشم بیش از دویست مورد مکان برای اقامت یافت می‌شود.
در قشم شما می‌توانید به هتل یا مسافرخانه بروید، سوئیت اجاره کنید و یا در اقامتگاه های بوم گردی آن مستقر شوید. اقامتگاه های بوم گردی برای کسانی که دوست دارند با حال و هوای زندگی مردم جزیره آشنا شوند، بسیار مناسب است. شما می‌توانید به جاباما سایت اجاره سوئیت و انواع اقامتگاه بوم گردی در جزیره قشم رفته و از میان انتخاب‌های متعدد اقامتگاه، مناسب‌ترین برای خود و همسفرانتان را برگزینید.

بازدید از جاذبه های طبیعی قشم در پاییز و زمستان
یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی قشم جنگل‌های منحصربه‌فرد و زیبای حرا هستند. جنگل درختان حرا، که در نواحی گرمسیری رشد می‌کنند، در جهان بسیار محدود بوده که ایران دو نمونه از این جنگل‌ها را یکی در قشم و دیگری در چابهار دارد. جنگل‌های حرا با درختانی ریشه در آب شکل می‌گیرند که بسیار زیبا و دیدنی بوده و از عجایب هفتگانه قشم به شمار می‌آیند. از دیگر جاذبه‌های طبیعی قشم می‌توان به تنگه زیبای چاه‌کوه اشاره کرد که در ۷۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارد و دره‌ای با عمق ۱۰۰ متر است که از طریق فرسایش سنگ‌های رسوبی شکل گرفته است.

غارهای خربس یکی دیگر از دیدنی‌های قشم است که در ۱۵ کیلومتری شهر بوده و در دوران مادها پناهگاه انسان‌ها به شمار می‌رفته است. دره زیبا و دیدنی ستارگان از دیگر جاذبه‎های زیبای قشم است که بومیان اعتقاد دارند به دلیل سقوط یک ستاره به این شکل درآمده است. علاوه بر این، غار نمکی که طولانی‌ترین غار نمکی جهان است، روستای کاسه سلخ، روستای شیب دراز و جزایر ناز از جاهای دیگری هستند که می‌توان در سفر پاییز و زمستانه به قشم از آنها دیدن کرد.

سفر پاییزی به قشم
پاییز در قشم به دو بخش تقسیم می‌شود: ماه‌های گرم و ماه‌های معتدل. در واقع نیمه اول پاییز هنوز هوای تابستانی دارد و همچنان برای تفریحات دریایی مناسب است. در این زمان از سال می‌توان دمای ۲۵ درجه سانتی گراد را در قشم تجربه کرد و هوا برای شنا، غواصی، اسکی روی آب و… بسیار خوب است.
با گذشت زمان و نزدیک شدن به فصل زمستان، به تدریج هوای قشم رو به سردی می‌گذارد ولی آنقدر معتدل است که برای گشت‌وگذار بسیار مناسب باشد. دما در کمترین حالت خود در آذر ماه قشم، به ۱۲ درجه سانتی گراد می‌رسد که طبعا برای تفریح بسیار مناسب است.

در پاییز و زمستان کدام جاذبه‌ های تاریخی در قشم را ببینیم؟
اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید در هر سفری، به مکان‌های تاریخی و باستانی آن سر بزنید، سفر در فصل‌های سرد سال، بهترین فرصت را برای بازدید از این مکان‌ها به شما می‎دهد. در این زمان هوای معتدل باعث می‌شود تا بتوانید به راحتی در فضای باز گشت بزنید و از جاهای تاریخی که معمولا کمتر در محیط‌های سرپوشیده هستند، دیدن کنید. اگر به بندر لافت بروید می‌توانید از بافت سنتی خانه‌ها، چاه‌های تلا و قلعه نادری با عمر ۲۵۰ سال دیدن کنید.
هم چنین شما می‌توانید از قلعه پرتغالی‌ها بازدید کنید که یک قلعه‌‌ تاریخی مربوط به دوران صفوی است. مقبره بی‌بی‌ مریم و گورستان تاریخی تم سنتی دیگر از جاهای تاریخی است که در روستای تم سنتی واقع شده و با بافت مرجانی‌اش معماری بسیار زیبایی دارد. آب‌انبار بی‌بی در داخل شهر و سد گوران در غرب جزیره از دیگر جاهای تاریخی قشم به حساب می‌آیند.

در قشم ارزان خرید کنید
رفتن به مراکز خرید یکی دیگر از جاذبه‌های قشم است که ممکن است دلیل سفر گردشگران بسیاری به ویژه در فصل‌های سرد سال به جزیره باشد. در قشم مراکز خرید زیادی وجود دارد که اجناس را به صورت عمده و یا تکی به فروش می‌رسانند و قیمت آنها بسیار مناسب‌تر از شهرهای دیگر و به ویژه مراکز خرید لوکس آنها است.
شما می‌توانید در مراکز خرید لاکچری مختلفی از جمله بازار ستاره و الماس مال و مجتمع تجاری سیتی سنتر اجناس لوکس و شیک را خریداری کنید. اگر قصد دارید به مراکز خرید ارزان‌تر قشم بروید، در بازار قدیم قشم، بازار بزرگ فردوسی، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید سیمرغ و بازار خلیج فارس سر بزنید.

در جزایر اطراف قشم چه خبر است؟
اطراف قشم پر از جزایر زیبایی است که شما می‌توانید در بعضی از آنها اقامت کنید و یا در سفرتان به قشم، به آنها رفته و از مناظر فوق‌العاده آنها نیز دیدن کنید. جزایر ناز دو جزیره سنگی هستند که در هنگام مد به قشم می‌چسبند و وقتی که آب بر اثر جزر عقب می‌رود، به دو جزیره جدا تبدیل می‌شوند. هنگام در جنوب جزیره قشم که دارای معادن نمک و سرب و مناظر نفس‌گیری بوده و شما می‌توانید وقت خود را با شنا، غواصی، تماشای دلفین‌ها و لاک پشت‌ها  بگذرانید. دلفین‌ها در آذر و دی ماه در اطراف این جزیره به رقص مشغول هستند و گردشگران را بسیار هیجانزده می‌کنند.
جزیره رنگی هرمز یکی دیگر از دیدنی‌های اطراف قشم است که به شکل بیضی بوده و اثری زیبا و منحصربه‌فرد از نقاش طبیعت است. خاک خوراکی این جزیره دیدنی به رنگ‌های زرد، نارنجی، قرمز، سبز و… شبیه به یک باغ پاییزی است که بر روی زمین دراز کشیده است.

همچنین مطالعه کنید:

تفاوت پارتیشن اداری تک جداره و دوجداره

پارتیشن اداری اولین ویژگی که با ورود به یک دفتر خوب به چشم می خورد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.