صفحه اصلی / اقتصادی / بازرگانی و تجارت / ۲۱۰ دستاورد کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در ۲ سال گذشته
۲۱۰ دستاورد کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در ۲ سال گذشته

مدیر امور کمیسیون‌های اتاق ایران تشریح کرد

۲۱۰ دستاورد کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در ۲ سال گذشته

به گفته هما شریفی، کمیسیون‌های 18‌گانه تخصصی اتاق ایران 210 دستاورد داشته‌اند؛ از سال 1399 تاکنون این کمیسیون‌ها 811 مکاتبه اثرگذار داشته که در 1223 جلسه تخصصی کمیسیون‌ها بررسی شده است.

کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران چه دستاوردهایی داشته و قرار است در آینده چه مسیری را طی کنند؟ هما شریفی، مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در گفت‌وگو با «اتاق ایران آنلاین» از دو محور اصلی فعالیت کمیسیون‌های تخصصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران می‌گوید: در ابتدای هر دوره از هیات نمایندگان، برای کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران وظایف و مانیفست‌هایی مشخص‌شده که فعالیت کمیسیون‌ها بر پایه آن تنظیم می‌شود و در ادامه همان وظایف و برنامه‌ها، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی به فعالان اقتصادی بخش خصوصی خدماتی را ارائه می‌کند.

شریفی، مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ادامه می‌دهد: خدمات و پیگیری مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی که در این مسیر انجام‌شده، به اعضای هیات نمایندگان و تشکل‌های تخصصی اقتصادی اطلاع‌رسانی می‌شود؛ اما قرار است بعد از این با همکاری روابط عمومی اتاق ایران این خدمات به اطلاع تمام اعضای هیات نمایندگان اتاق ایران و فعالان اقتصادی برسد؛ در این مسیر سعی خواهد شد از مسیرهای متنوع اطلاع‌رسانی استفاده شود.

او معتقد است: اهمیت اطلاع‌رسانی در این است که تمام فعالان اقتصادی و ذی‌نفع‌ها بتوانند از خدماتی که اتاق‌های بازرگانی و کمیسیون‌های تخصصی ارائه می‌دهند، استفاده کنند.

مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران در ادامه می‌گوید: موضوع مهم بعدی توجه به مسئله خرد جمعی است؛ اتاق ایران همیشه به نگاه و نظر تمام فعالان اقتصادی توجه داشته و این بار سعی می‌کند با اطلاع‌رسانی وسیع‌تر برنامه‌ها، اهداف و خدماتی که کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ارائه می‌دهد از نظر فعالان اقتصادی استفاده کند.

او ادامه می‌دهد: فعالان اقتصادی در حوزه کسب‌وکارهای متعدد، می‌توانند پیشنهاد، نظر و نقد خود را درباره یک موضوع یا مسئله به ما ارائه کنند و حتماً این نظرات دسته‌بندی می‌شود و در اختیار کمیسیون‌های تخصصی قرار می‌گیرد تا دغدغه فعالان اقتصادی از مسیر درست، قانونی و با همفکری هم در کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی پیگیری شود. درنهایت از طریق هیات رئیسه اتاق ایران به سازمان‌ها، نهادهای سیاست‌گذار و تصمیم‌گیر و سه قوه مجریه، مقننه و قضائیه اطلاع‌رسانی شود و به راه‌حل ممکن و لازم برسد.

به‌گفته شریفی، تاکید اصلی ما به استفاده از خرد جمعی است؛ ما به این مسئله باور داریم که فعالان اقتصادی شناخت خوبی از دغدغه‌ها و موانع حوزه کسب‌وکار خود دارند و ما با اطلاع از این مشکلات، حتماً به نگاه جامع‌تری درباره مسئله خواهیم رسید و از ابعاد بهتر موضوع اطلاع پیدا می‌کنیم. از طرف دیگر فعالان اقتصادی هم می‌توانند از سازوکار و مسیر ارتباطات اتاق بازرگانی، مشکلات خود را پیگیری کنند.

شریفی تاکید می‌کند: فعالان اقتصادی می‌توانند نقد و نظر خود را به امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ارجاع دهند و مسائل از این مسیر پیگیری خواهد شد. ما سعی می‌کنیم در این دوره از نگاه و نظر همه فعالان اقتصادی استفاده کنیم. البته ممکن است برخی از موضوع‌ها، دغدغه مشترک و همزمان چندین کمیسیون تخصصی باشد که در آن صورت نشست‌های مشترکی برای بررسی ابعاد مسئله برگزار خواهد شد.

شریفی تصریح می‌کند: از سال ۱۳۹۹ تاکنون کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران ۲۱۰ دستاورد مهم داشته‌اند؛ همچنین در این بازه زمانی این کمیسیون‌ها ۸۱۱ مکاتبه اثرگذار داشته که در ۱۲۲۳ جلسه تخصصی کمیسیون‌ها بررسی شده است و ۱۴۷ گزارش تجمیعی از این نشست‌ها منتشر شده است.

 مدیر امور کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران تصریح می‌کند: قرار است بعد از این دستاوردهای کمیسیون‌های تخصصی در ابعاد گسترده‌تری به فعالان اقتصادی اطلاع‌رسانی شود. در این مسیر به نگاه و نظر فعالان اقتصادی سراسر کشور نیاز جدی داریم و این همان تاکید مجدد به استفاده از نگاه خرد جمعی است.

همچنین مطالعه کنید:

واردات ۳۰ تن طلا به کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران گفت: ۲۹ تن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.