صفحه اصلی / اسلایدر / بورس نزولی شد/ افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل
بورس نزولی شد/ افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

بورس نزولی شد/ افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

شاخص کل بورس تهران امروز (یکشنبه، ۱۷ مهرماه) با ۱۱ هزار و ۶۳۹ واحد کاهش، در ارتفاع یک ‌میلیون و ٣۰۵ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با پنج هزار و ۶۲۸ واحد کاهش به ٣۷۶ هزار و ۱۹ واحد و شاخص قیمت با سه هزار و ۳۶۳ واحد افت به ۲۲۴ هزار و ۷۱۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۹ هزار و ۲۱۵ واحد و شاخص بازار دوم، ۲۱ ‌هزار و ۳۴۹ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۶۶۱ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۱ هزار و ۳۵۹ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پارس سویچ (بسویچ) با ۴۱ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۲۷ واحد، بیمه آسیا (آسیا) با ۲۵ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۲۵ واحد، صنعتی زر ماکارون (غزر) با ۲۳ واحد و گلوکوزان (غگل) با ۲۲ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با ۹۵۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۶۳۳ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۵۸۵ واحد، پتروشیمی پردیس (شپدیس) با ۵۷۴ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۵۱۶ واحد و توسعه معادن صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۴۸۴ واحد و بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۳۴۸ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، سایپا (خساپا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ایران خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، گروه دارویی برکت (برکت) و بورس کالای ایران (کالا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۰۸ میلیون و ۵۸۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۳۷ واحد کاهش داشت و به ۱۷ هزار و ۸۲۴ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۲ میلیارد و ۴۸۹ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۳۳ هزار و ۵۶۲ نوبت بود.

مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان)، آهن و فولاد غدیر ایرانیان (فغدیر)، پالایش نفت لاوان (شاوان)، تهیه توزیع غذای دنا آفرین فدک (گدنا)، دامداری تلیسه نمونه (تلیسه) و توسعه سامانه نرم افزاری نگین (توسن) با تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند، همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی رق دماوند (دماوند) و بانک دی (دی) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

قیمت پیاز با مدیریت صادرات متعادل می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، اسداله کارگر گفت: بررسی ها نشان می دهد که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.