صفحه اصلی / اقتصادی / بورس / بورس مغلوب فروشندگان /شاخص گام سوم را برنداشت!
بورس مغلوب فروشندگان /شاخص گام سوم را برنداشت!

افزایش صف‌های فروش در بازار سهام امروز؛

بورس مغلوب فروشندگان /شاخص گام سوم را برنداشت!

پس صعود شاخص در دو روز کاری قبل، روز شنبه نتوانست این روند را ادامه دهد و بیش از 15 هزار واحد سقوط کرد.


به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از اقتصادنیوز، در معاملات روز شنبه نُهم مهر ماه، شاخص کل بورس پایتخت نسبت به روز کاری قبل ۱۵ هزار و ۶۸۴ واحد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۷۸ واحد رسید.

شاخص هم وزن بورس با ریزش ۶ هزار و ۳۶۰ واحدی در سطح ۳۸۶ هزار و ۱۳۷ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) ۲۰۱ واحد پائین آمد و در سطح ۱۸ هزار و ۱۶۰ واحد قرار گرفت.

نمادهای اثرگذار بر شاخص‌ها

امروز نمادهای «فولاد»، «شبندر» و «فملی» بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. در مقابل نمادهای «فارس»، «دانا» و «آسیاتک» بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای «آریا»، «زاگرس» و «شراز» بیشترین تأثیر کاهشی را بر شاخص کل فرابورس داشتند و «دماوند»، «خدیزل» و «غصینو» بیشترین تأثیر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس خساپا صدرنشین است و خودرو و شستا در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز نمادهای دی، فرابورس و کرمان پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

رزش معاملات بازار

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۱۰ هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان افزایش یافت. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه ۵ هزار و ۶۱۳ میلیارد تومان بود که ۵۳ درصد از ارزش کل معاملات بازار سرمایه را تشکیل می‌دهد.

امروز ارزش معاملات خرد سهام با افزایش ۱۴ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۲ هزار و ۵۴۱ میلیارد تومان رسید.

صف‌های بازار سهام

در معاملات شنبه ۲۷ نماد صف خرید داشتند و ۱۷۴ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۵۱ درصدی به ۶۶ میلیارد تومان رسید و مجموع ارزش صف‌های فروش ۵۷ درصد افزایش یافت و ۲۸۷ میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار ۳۱ میلیارد تومان بود و ارزش صف‌های خرید نیز در رقم ۷۹ میلیارد تومان ایستاد.

در پایان معاملات نماد دانا (شرکت بورس بیمه دانا) با صف‌ خرید ۱۰ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از دانا، نمادهای گدنا (شرکت تهیه و توزیع غذای دنا آفرین فدک) و ولشرق (شرکت لیزینگ ایران و شرق) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش بازار در پایان معاملات به نماد خساپا تعلق داشت که ارزش آن ۱۶ میلیارد تومان بود. پس از خساپا، نمادهای فمراد، حفارس، فاذر و انرژی۳ بیشترین صف فروش داشتند.

بورس

همچنین مطالعه کنید:

سود سهام عدالت تا هفته پایانی اسفند پرداخت می‌شود

به گزارش کسب و کار نیوز، دولت در سال ‌۱۴۰۱ برای پرداخت به موقع سود …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.