صفحه اصلی / اجتماعی / دیده بان کسب و کار / افزایش ۲۵ درصدی مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی در استان بوشهر
افزایش ۲۵ درصدی مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی در استان بوشهر

افزایش ۲۵ درصدی مهارت آموزی در محیط کسب و کار واقعی در استان بوشهر

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: این سازمان توانسته ۲۵ درصد مهارت آموزی را در محیط کسب و کار با هدف اشتغال آفرینی برای افراد جویای کار افزایش دهد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی در نشست برنامه‌ریزی مهارت آموزی استان بوشهر با بیان اینکه بیش از ۶۵ درصد مهارت‌آموزان با برنامه‌ریزی انجام شده وارد بازار کار، چرخه تولید و اشتغال می‌شوند، افزود: ترویج کسب مهارت‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش‌های مفید و مؤثر عملی برای اشتغال نوجوان و جوانان در آینده ضرورتی غیرقابل انکار است.

به گفته وی، ۵۲ درصد از ورودی‌های حوزه مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای بوشهر فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که این نشان می‌دهد در حوزه آکادمیک قابلیت‌های حرفه‌ای برای ورود به بازار کار در افراد ایجاد نمی‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی مهارتی دانشجویان در حین تحصیل، ادامه داد: در این طرح که با تعامل وزات علوم و سازمان فنی و حرفه‌ای اجرا می‌شود، دانشجویانی که درحال تحصیل هستند، مهارت لازم را هم‌راستا با رشته تحصیلی خود برای ورود به بازار کار کسب می‌کنند.

وی با اشاره به نقش مهم اصناف در آموزش مستقیم محیط واقعی کار، گفت: ما آموزش و ارتقای مهارت نیروی کار را در مراکز جوار و بین کارگاهی دنبال می‌کنیم و امیدواریم که هر کارخانه و صنعتی در استان بوشهر یک مرکز جوار کارگاهی داشته باشد، که البته به دنبال کیفیت افزایی این مراکز نیز هستیم.

دراهکی توسعه مهارت‌آموزی در صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و بروز‌رسانی مهارت شاغلین را از اهداف برجسته این طرح برشمرد و افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای یعنی مرتبط کردن آموزش با دنیای کار و در این شرایط اگر بخواهیم از آموزش کارگران و کارکنان، به‌عنوان رکن بهره‌وری در سازمان‌ها و اصناف کمک بگیریم، باید موضوع آموزش کارگاهی را جدی گرفته و برای آن برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید استعداد‌های موجود در منطقه را تبدیل به دانش، علم و مهارت نموده و مهارت کسب شده را تبدیل به ثروت نماییم، اضافه کرد: با آموزش اصولی می‌توانیم زمینه‌های اشتغال پایدار را فراهم نماییم و یکی از شاخصه‌های جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است را در همین آموزش مهارت‌ها می‌توان خلاصه کرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزاری دوره‌های مهارتی را مبتنی بر نیاز روز و بازار کار استان بوشهر دانست و گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از تعامل با کارآفرینان استقبال می‌کند.

وی می‌گوید: چنان‌چه فردی ایده کارآفرینی در کنار آموزش داشته باشد، می‌تواند به مراکز این اداره کل در سطح استان مراجعه کند.

دراهکی اجرای آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و حاشیه شهر‌ها را از رسالت‌های خطیر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور عنوان و بیان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی به متقاضیان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان، با حضور کارآفرینان مطرح و به صورت تولیدی و آموزشی انجام می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.