صفحه اصلی / اجتماعی / فرهنگ‌سازی و تشویق برای جوانی جمعیت ضروری است
فرهنگ‌سازی و تشویق برای جوانی جمعیت ضروری است

دبیر ستاد ملی جمعیت با تقدیر از اقدامات بنیاد ۱۵ خرداد:

فرهنگ‌سازی و تشویق برای جوانی جمعیت ضروری است

دبیر ستاد ملی جمعیت جایزه ملی جمعیت را اقدام ویژه‌ای در جهت اجرای شایسته‌تر و جامع قانون ملی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت معرفی کرد.
به گزارش روابط عمومی بنیاد ۱۵خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کاظم‌ فروتن با تقدیر از اقدامات جمعیتی بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت: تقدیر از فعالان حوزه ازدواج و فرزنداوری اقدام خوبی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد است که خوب است در همه استان‌ها هم داشته باشیم.
دبیر ستاد ملی جمعیت با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تلاش جهت فرزندآوری و افزایش جمعیت را به عنوان یک فریضه مطرح کرده‌اند، فرهنگ‌سازی در بحث فرزندآوری و فرزند پروری را مهم ارزیابی کرد و افزود: درست است که مشکلات اقتصادی مانع بزرگی در راه فرزندآوری است اما اگر در زمینه مشکلات پیری جمعیت صحبت شود مردم با معایب آن آشنا شده و فرهنگ‌سازی صورت می‌گیرد.
وی گفت: در حال حاضر جمعیت سالمند کشور ۱۰ درصد است اما در سال ۱۴۲۵ در صورت حفظ شرایط فعلی به ۳۰ درصد می‌رسد. لذا باید در بحث جوانی جمعیت کشور، این فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا مردم فضا را لمس کنند و بدانند که اگر الان اقدام نشود، در ۲۵ سال آینده مشکلات یک جامعه سالمند به مراتب بیشتر خواهد بود.


گفتنی است، پویش ملی «لبخند مادری» از هفته گذشته با ارسال پنج هزار بسته به سراسر کشور آغاز شده است.
همچنین برای تحقق هدف‌گذاری ارسال ۵۰ هزار بسته به جوامع هدف و مشارکت مردم و خیرین کد دستوری #۴۲*۷۸۰ * تعریف شده است.
در افق چشم‌انداز این طرح و با تداوم مشارکت‌های مردمی، برای هر مادر ایرانی که صاحب فرزند می‌شود اهدای یک بسته هدیه «لبخند مادری» برنامه‌ریزی شده است.

همچنین مطالعه کنید:

تعیین قیمت بلیت اتوبوس برای نوروز به‌ تعویق افتاد

به گزارش کسب و کار نیوز، احمد رضا عامری رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: روز …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.